پورشه ماکان 2024 احتمالاً 610 اسب بخار قدرت خواهد داشت

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، چندین سال است که در مورد پورشه ماکان برقی خبرهای متعددی در رسانه های خبری مطرح می گردد. در ابتدا قرار بود پورشه ماکان الکتریکی سال 2023 به علاقه مندان و مشتریان معرفی گردد، اما به علت مسائل بخش نرم افزاری گروه فولکس واگن این اتفاق تا سال 2024 به تعویق افتاده است. به همین دلیل پورشه برای اینکه هیجان بیشتری به علاقه مندان منتقل کند، بعضی مشخصات فنی ماکان 2024 را به اشتراک گذاشته که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

پورشه ماکان 2024 احتمالاً 610 اسب بخار قدرت خواهد داشت

همانطور که پیش تر در گزارش های مختلفی به آن اشاره شد، پورشه ماکان برقی 2024 بر مبنای پلتفرم نوی موسوم به PPE یا Premium Platform Electric پیشرفته که با همکاری مشترک بین آئودی و پورشه طراحی شده است. قدرتمندترین مدل پورشه ماکان برقی 2024 از پیشرانه برقی با قدرت 603 اسب بخار و گشتاوری معادل 1000 نیوتن متر بهره می برد که این قدرت به یاری دو موتور برقی فراوری شده و به موجب آن ها سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک محصول سال 2024 پورشه در دسترس قرار می گیرد.

باید اشاره کنیم که پلتفرم PPE قابلیت نصب یک موتور برقی روی محور عقب این خودرو را نیز دارد. با این تفاسیر، مدل های پایه پورشه ماکان تنها با یک پیشرانه برقی و سیستم انتقال قدرت عقب محرک روانه بازار خواهد شد. این گروه خودروساز آلمانی هنوز هیچ اطلاعاتی را در خصوص وزن نهایی این خودرو به طور رسمی منتشر ننموده، اما گفته می گردد که تقسیم وزن این خودرو 48 درصد روی اکسل جلو و 52 درصد روی اکسل عقب خواهد بود.

پورشه ماکان 2024 دو موتوره، انرژی لازم برای حرکت خود را از یک پکیج باطری لیتیوم یونی با ظرفیت ناخالص 100 کیلووات ساعت (96 تا 98 کیلووات ساعت قابل استفاده) تأمین می نماید. بعلاوه به لطف ساختار الکتریکی 800 ولتی، علاقه مندان و مشتریان قادر خواهند بود تا باتری 12 سلولی پورشه ماکان الکتریکی را با شارژر سریع با توان 270 کیلووات شارژ نمایند.

پورشه اعلام نموده که این کراس اوور الکتریکی با باطری های کوچک تر ارائه نمی گردد و بعلاوه پلتفرم PPE این خودرو قابلیت بهره گیری از پک باتری با ظرفیت بالاتر را هم ندارد. این خودروساز آلمانی هنوز مسافت قابل پیمایش این خودرو با یک بار شارژ کامل را اعلام ننموده، اما گفته شده که پک باتری این خودرو می تواند طی 25 دقیقه شارژ سریع از 5 درصد به 80 درصد برسد.

پورشه برای اینکه سرعت شارژ ماکان الکتریکی را افزایش دهد، یک سری روش های هوشمندانه را روی پک باتری این خودرو اعمال نموده است. در حقیقت این شرکت پک باتری 800 ولتی این خودرو را به دو بخش تقسیم نموده تا با شارژرهای 400 ولتی هماهنگی بیشتری داشته باشد و بهتر کار نمایند.

از جمله سایر مشخصات فنی تایید شده پورشه ماکان برقی 2024 باید به قفل دیفرانسیل برقی اکسل و بعلاوه افزایش 15 درجه ای چرخش فرمان به منظور بهبود مانورپذیری این کراس اوور برقی قدرتمند آلمانی اشاره نمود. بعلاوه پورشه قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب را برای بهبود و افزایش مانورپذیری این خودرو اضافه نموده تا این چرخ ها امکان چرخش حداکثر 5 درجه ای را در سرعت کمتر از 80 کیلومتر بر ساعت داشته باشند.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که مدل های بنزینی و برقی پورشه ماکان قرار است در کنار هم فراوری و در اختیار علاقه مندان قرار بگیرند. اما پس از چند سال باید با مدل های بنزینی پورشه ماکان خداحافظی کنیم. آن طور که گفته می گردد، ماکان برقی 2024 ظرفیت پیمایشی بیش از 482 کیلومتر خواهد داشت تا این کراس اور برقی بتواند با فورد موستانگ Mach-E و تسلا مدل Y به رقابت بپردازد.

بعلاوه این خودروساز آلمانی میخواهد همکاری خود را با شبکه شارژ Electrify America، احتمالاً با شارژرهای مقصد در هتل ها و نمایندگی ها، به طور چشمگیری افزایش دهد. در ماه های آینده احتمالاً شاهد انتشار خبرهای بیشتر و دقیق تری از مشخصات فنی این خودروی نو پورشه خواهیم بود.

منبع: Motor 1

منبع: دیجیکالا مگ

به "پورشه ماکان 2024 احتمالاً 610 اسب بخار قدرت خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورشه ماکان 2024 احتمالاً 610 اسب بخار قدرت خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید