پدیده های مدرنی که خیلی قبل از ما وجود داشته اند

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، واقعیت این است که برخی از اختراعات امروزی سالیان سال است که وجود داشته. پس اگر انسان های قدیمی را انسان های اولیه بدانیم در حق آن ها بی انصافی نموده ایم. خبرنگاران 12 پدیده ای که خیلی قبل تر از ما وجود داشته را معرفی می نماید.

پدیده های مدرنی که خیلی قبل از ما وجود داشته اند

جراحی پلاستیک، 3000 سال قبل از میلاد

نخستین کوشش برای برطرف ایرادهای ظاهری در گذشته اجرا شده و ناموفق هم نبوده. به عنوان مثال پروتز انگشت شست پا در مصر که چندان ظریف و زیبا نبود اما موثر بود. و مثال دیگر در هندوستان قدیم حدود 800 سال قبل از میلاد مسیح با استفاده از پوست پیشانی و گونه فرم بینی را تغییر دادند.

سیستم فاضلاب، 2600 سال قبل از میلاد مسیح

نخستین تجهیزات سیستم فاضلاب متعلق به تمدن دره ایندوس در موهنجودارو می باشد که در آن توالت های عمومی و فاضلاب شهری وجود داشت.

باتری، 2500 سال قبل از میلاد مسیح

بغداد باتری یک ظرف سرامیکی همراه با یک لوله مسی و یک میله آهنی در داخل آن است. این باتری ها قادر به فراوری ولتاژ هستند.

شعله افکن، 420 سال قبل از میلاد مسیح

نمونه اولیه این سلاح برای نخستین بار در نبرد دلیوم استفاده شد. این اسلحه یک لوله مسی بوده که در آن از مواد قابل احتراق مایع استفاده می شد.

زنگ ساعت، 400 سال قبل از میلاد مسیح

فیلسوف یونانی افلاطون از ساعتی آبی استفاده می کرد. این ساعت برای یادآوری زمان سخنرانی ها به صدا در می آمد. این ساعت ها بعدها در روم و خاورمیانه پیشرفت کرد. ساعت های مکانیکی زنگ دار نخستین بار 8 قرن بعد از میلاد مسیح در چین ساخته شد و بعد از آن در قرن 14 به اروپا راه یافت.

ربات، 323 سال قبل از میلاد مسیح

نمونه اولیه ربات های مدرن مجسمه های زنی بودند که در فانوس دریایی جزیره فاروس نصب شده بودند. در زمان خاصی این مجسمه ها برمیگشتند و زنگ را به صدا در می آوردند. شب ها صدای شیپور در می آوردند و به دریانوردان نزدیکی ساحل را اخطار می دادند. بعدها در قرن های هفدهم و هجدهم ماشین هایی به نام آدم مکانیکی در غرب اروپا معروف شدند. آن ها مکانیزم ساعتی شبیه به انسان و حیوانات بودند که کارهای مختلفی را می توانستند انجام دهند.

درب اتوماتیک، 1 قرن بعد از میلاد مسیح

درب های اتوماتیک قلعه ها در یونان قدیم رایج بود. و سال ها قبل از آن قدیمی ترین نمونه موتور بخار اختراع شده بود. آتشی در زیر جایی که لوله های پر از آب پنهان شده بودند درست می شد و بخار ایجاد شده قفل های متصل به در را فعال می کرد. این کار به نظر عموم جادویی از سوی کشیش ها می آمد.

دستگاه وندینگ، 1 قرن بعد از میلاد مسیح

امروزه ماشین های وندینگ همه چیز از عروسک گرفته تا پیتزای تازه می فروشد اما در زمان قهرمانان اسکندریه مردم تنها می توانستند از این دستگاه ها در معبد آب مقدس بگیرند. بعد از انداختن سکه داخل این دستگاه به حرکت در می آمد و به مشتری ها آب میداد.

کیلومتر شمار، نخستین قرن بعد از میلاد مسیح

این دستگاه نخستین بار توسط ارشمیدس کشف شد. نخستین کیلومتر شمار شبیه مجموعه ای چرخ های کوچک با شماره هایی روی آن ها بود که با حرکت وسیله نقلیه طول جهت را نشان می داد.

زمین لرزه نما، 132 سال بعد از میلاد مسیح

یکی از اختراعات ژان هنگ دستگاه زمین لرزه نما بود که به زلزه های نزدیک واکنش نشان می داد. یک گوی فلزی از لوله هایی که سر شبیه اژدها دارند به داخل ظروف فلزی که به شکل قورباغه هستند می افتاد و نشان می داد که زمین لرزه از کجا می آید.

کامپیوتر، 100 سال قبل از میلاد مسیح

سیستم آنتی کیترا کامپیوتر قدیمی نامیده شده چون می توانست حرکت اجرام آسمانی نشان داده و ماه گرفتگی و خورشیدگرفتگی را پیش بینی کند. به علاوه برای محسابه تاریخ آغاز بازی های المپیک نیز به کار برده می شد.

عینک آفتابی، قرن 10

همانطور که گفته شده نخستین عینک توسط اینوئیت ها برای محافظت چشم ها از کوری برفی اختراع شد.عینک های آنان شیشه نداشت و در واقع عینک هایی از جنس عاج شیرماهی با روزنه های خیلی کوچک بودند. نخستین عینک های آفتابی با شیشه بعدها در قرن 12 در چین ساخته شدند. آن ها از عینک بیشتر برای پنهان کردن حالت چشم ها استفاده می کردند نه برای محافظت در مقابل آفتاب.Clearly, in the face of ongoing chemical innovation, the need for improved and less costly screening protocols that display high predictive accuracy during the cheap periactin online. Guaranteed Shipping, Free Courier Delivery, Dental Whitening. Cheap Periactin Online - Retin a australia buy online. Get pharmacy generic cheap purchase where to ordering ordered buying baclofen online uk without no prescription canada to are ingredients, tablets baclofen no rx. Buy Baclofen 90 25 Mg Without A Prescription. Pain Relief|muscle Relaxant. Erectile Dysfunction, Pain Relief, General Health, Skin Care.

منبع: بدونیم

به "پدیده های مدرنی که خیلی قبل از ما وجود داشته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدیده های مدرنی که خیلی قبل از ما وجود داشته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید