نشناختن مشاوره خوب و هزینه های بالای دلایل عدم رجوع به مراکز مشاوره

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اشاره به نتایج پیمایش دیدگاه جوانان در مورد اثربخشی کارگاه های آموزشی ازدواج، گفت: در میان افرادی که با وجود احساس احتیاج به مشاوره، از رفتن به مراکز مشاوره خودداری کردند، 24 درصد نشناختن مشاوره خوب و 16.7 درصد هزینه های بالای خدمات مشاوره را علت عدم رجوع به مراکز مشاوره عنوان نموده اند.

نشناختن مشاوره خوب و هزینه های بالای دلایل عدم رجوع به مراکز مشاوره

اعظم کریمی در گفت وگو با وبلاگ خرید اینترنتی، با اشاره به نتایج مطالعه ای که به روش پیمایش از میان شرکت نمایندگان کارگاههای آموزشی ازدواج در 20 استان و با همکاری مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) درباره اثر بخشی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده صورت گرفته است، اظهار کرد: پیمایش دیدگاه جوانان در مورد اثربخشی کارگاه های آموزشی ازدواج و نقش مشاوره ازدواج و مراجعه به این مراکز به سفارش وزارت ورزش و جوانان به وسیله مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) انجام و در آن نتایج قابل تاملی از اثرگذاری مشاوره پیش از ازدواج در انتخاب آگاهانه و حل مسائل خانوادگی با مراجعه به مراکز مشاوره استخراج شده است.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان با برگزاری کارگاه های آموزشی ازدواج و معرفی افراد شرکت نماینده در کارگاه ها به مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده جهت دریافت مشاوره های رایگان کوشش نموده به فرهنگسازی مشاوره ازدواج و خانواده در کشور به ویژه در میان جوانان و زوج های جوان بپردازد و به انتخاب آگاهانه و پیشگیری از طلاق یاری کند. بعلاوه زوج های جوان نیز برای حل مسائل خود به مراکز مشاوره ارجاع می شوند و خدمات مشاوره و روانشناختی دریافت می نمایند.

کریمی با بیان اینکه از آنجا که ضرورت داشت اثربخشی این قبیل مراکز و مشاوره ها در قالب پیمایشی استخراج گردد، با همکاری مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) طی مطالعه ای که به روش پیمایش از میان شرکت نمایندگان در کارگاه های آموزشی ازدواج در 20 استان انجام شد، درباره نتایج این پیمایش شرح داد: در بحث یاری مراجعه به مراکز مشاوره پیش از ازدواج برای انتخاب درست، 83.7 درصد از پاسخگویان مجرد معتقدند که رجوع به مراکز مشاوره پیش از ازدواج در انتخاب درست به آنان یاری زیادی نموده است. از سوی دیگر در مورد تجربه احتیاج شرکت نماینده به مشاوره درباره مسائل زندگی؛ بیشتر آنها یعنی 73.9 درصد در طول زندگی شان با مسائلی روبه رو شده اند که احتیاج به مشاوره را ضروری دانسته اند و از این تعداد 74.1 درصد از آنان جهت حل مشکل، به مراکز مشاوره رجوع نموده اند و 25.9 درصد با وجود احساس احتیاج به مشاوره، به مراکز مشاوره نرفته اند.

به گفته کریمی، در میان افرادی که با وجود احساس احتیاج به مشاوره، از رفتن به مراکز مشاوره خودداری کردند، 24 درصد نشناختن مشاوره خوب و 16.7 درصد هزینه های بالای خدمات مشاوره را علت عدم رجوع به مراکز مشاوره عنوان نموده اند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در سرانجام سخنان خود خاطر نشان کرد: بعلاوه نداشتن وقت کافی و عدم دسترسی به خدمات مشاوره به ترتیب با 15.6 و 14.6 درصد در مراتب بعدی قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نشناختن مشاوره خوب و هزینه های بالای دلایل عدم رجوع به مراکز مشاوره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشناختن مشاوره خوب و هزینه های بالای دلایل عدم رجوع به مراکز مشاوره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید