معرفی دربند تهران

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، در میان سر و صدا و آلودگی تهران، می توانید در گوشه و کنار شمال شهر، مکان های بسیار دنج و آرامی پیدا کنید. اگر به تهران سفر کردید، حتما سری به دربند تهران بزنید و از هوای صاف، منظره ها طبیعی، صدای رودخانه و رستوران ها و مغازه های آن بهره ببرید و لذت ببرید.

معرفی دربند تهران از هر ایرانی خارج از تهران درباره مرکز بپرسید به شما خواهد گفت: تهران شهری پر زرق و برق، پرترافیک و آلوده است. خب حق هم دارند، تهران یکی از آلوده ترین شهر های دنیا و ایران است بیشتر روز های سال را پوشیده از دود است. کمتر جهانگردی برای بازدید به تهران می رود، اما ما در این مقاله می خواهیم از زبان یک جهانگرد آلمانی، دربند تهران را به شما معرفی کنیم. ادامه این مقاله از زبان این جهانگرد برلینی است:

سفر به تهران و کشف دربند

من مستقیما از برلین به تهران آمدم. به محض آنکه وارد خیابان های تهران شدم با خودم گفتم: بسیار خب، اوضاع اصلا خوب نیست! بی نهایت خسته بودم، هوا گرم بود و همه جا پر از اتومبیل و دود بود. ماشین ها به عابران پیاده کوچکترین اعتنایی نمی کردند و در مترو هم جای سوزن انداختن نبود.

بعد از صرف صبحانه به بازار تهران رفتم که پر از مغازه فرش فروشی بود و بسیار برای من جالب می نمود. اما بازهم، مملو از آدم هایی بود که عجله داشتند. احتیاج به استراحت و جایی آرام داشتم. اما در میان این شهر تقریبا غیرممکن به نظر می آمد.

یک دفعه نگاهی به کوه های شمال تهران انداختم، کتاب راهنمایم را چک کردم و متوجه شدم در کوهپایه یکی از این کوه ها جایی به نام دربند وجود دارد؛ و این شروع کوه پیمایی به توچال و برفراز تهران بود. در دربند تهران بعلاوه رودخانه ای وجود دارد که اطراف و روی آن رستوران های زیادی مستقر شده و جایی برای گذراندن آخر هفته تهرانی هاست که برای فرار از آلودگی هوا و شلوغی به آن پناه می برند.

راستا رفتن به دربند تهرانبرای رسیدن به دربند، اول باید به میدان تجریش بروید. برترین راه برای رفتن به تجریش استفاده از مترو است. سوار مترو شوید و در ایستگاه تجریش پیاده شوید. از ایستگاه مترو تجریش باید 500 متر به سمت شمال پیاده روی کنید تا به میدان تجریش برسید. البته به محض اینکه از مترو تجریش بیرون آمدید تاکسی ها و ون های دربند را می توانید مشاهده کنید و سوار شوید که هزینه زیادی هم از شما نمی گیرند. اگر اهل پیاده روی باشید هم می توانید این راستا را پیاده بروید و در راه به بازار تجریش هم سری بزنید. فاصله میدان تجریش تا دربند 3 کیلومتر است و دارای شیب رو به بالاست.

تفریحات دربند تهرانبه محض این که به دربند برسید، رودخانه را می بینید که در امتداد آن، تعداد زیادی مغازه و رستوران وجود دارد. این مغازه ها معمولا محصولات محلی مثل میوه خشک، لواشک، ترشک و ... می فروشند.

رستوران و چایخانه در دربندسالن های پذیرایی و قلیان سرا های دربند، در واقع یکی از اصلی ترین دلایل نوشتن این مقاله هستند. تمام رستوران ها و چایخانه های دربند تهران در امتداد رودخانه هستند و محلی برای نشستن روی رودخانه دارند. در این مکان ها می توانید قلیان سفارش دهید یا غذا بخورید، اما بهتر از همه استراحتی بسیار آرام بخش در کنار صدای آب است. البته آخر هفته ها پیدا کردن جای خالی ممکن است کمی سخت باشد، اما کافیست کمی بالاتر بروید. هرچه بیشتر پیش بروید چشم انداز ها بکرتر خواهد بود.

غذا های دربندبه خاطر داشته باشید که دربند یکی از برترین جا ها در تهران برای صرف شیش کباب است؛ و این فقط نظر من نیست، بسیار از محلی ها نیز با من هم عقیده بودند. یک سیخ کباب به اضافه دورچین سبزیجات، پیاز، فلفل و نان. غذایی کاملا ارگانیک و سالم که در آب و هوای تمیز دربند بسیار عالی خواهد بود.

کوهنوردی در دربند تهرانغذا را که خوردید و کمی استراحت کردید، وقت آن است که حرکت کنید و از کوه توچال بالا بروید تا بتوانید از چشم انداز های غیرمنتظره تهران لذت ببرید. برای رسیدن به قله فقط کافیست تابلو ها و راستا تعیین شده را دنبال کنید. راستا بسیار ساده است. در دربند تهران، با اینکه تنها چند کیلومتر از شهر فاصله دارید، اما هوا بسیار تازه و پاک است. رسیدن به قله تقریبا 3 ساعت طول می کشد.

همانطور که در تصویر زیر می بینید، آلودگی هوای تهران واقعا مسئله ای مهم است!

دربند در شباگر قصد کوهپیمایی ندارید یا روز را مشغول هستید، شب ها نیز می توانید از رفتن به دربند لذت ببرید. دربند در شب نیز برقرار است و تجربه ایست کاملا متفاوت.

سخن پایانیتهران را دست کم نگیرید؛ چنین شهر هایی می توانند بسیار دوست داشتنی باشند چرا که بسیار سرزنده اند و شما می توانید چیز های زیادی در آن کشف کنید. زمانی که در کوچه های تهران قدم زدم این موضوع را متوجه شدم. تهران شهر جالبی است و می توان چیز های مجذوب کننده زیادی (مثل دربند تهران) را در آن پیدا کرد و از آن ها لذت برد.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون

به "معرفی دربند تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی دربند تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید