معرفی انواع مدل کاغذ دیواری راه راه در رنگ و مدل های مدرن و سه بعدی

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، کاغذ دیواری راه راه (Striped Wallpaper) فراتر از یک الگوی تکراری از خطوط موازی افقی و عمودی هستند. اساسا دکوراسیون با کاغذ دیواری راه راه فرم و حالت بسیار خاصی به خود می گیرد که با کمتر نمونه ای از دیوارپوش می توان چنین حسی در فضا ایجاد کرد. اما اینکه از کدام طرح و رنگ برای کدام سبک دکوراسیون داخلی بهره ببرید و مدل راه راه کاغذ دیواری را با چه چیزی ست کنید، احتیاج به تخصص، مهارت و تجربه دارد. ما در این مطلب تمامی این موارد را در اختیار شما می گذاریم تا به خانه رویایی خود دست پیدا کنید.

معرفی انواع مدل کاغذ دیواری راه راه در رنگ و مدل های مدرن و سه بعدی

انواع مدل کاغذ دیواری راه راه

شاید در ابتدا از خودتان بپرسید که کاغذ دیواری راه راه مناسب کجاست؟ این نوع کاغذ دیواری ها به علت تنوع بالا در طرح و رنگ که حتی تصورش را هم نمی کنید، برای نصب در هر محیطی مناسب هستند. بنابراین هیچ محدودیتی وجود ندارد. به همین علت مهمتر از هر چیز باید بدانید که در چه فضایی باید از کدام مدل کاغذ دیواری راه راه بهره ببرید.

کاغذ دیواری راه راه افقی و عمودی اثرات کاملا متضادی روی فضای شما دارند. هدف از طراحی کاغذ دیواری راه راه عمودی و افقی، صرفا تنوع بخشی به فضای شما نیست. طرح های عمودی برای فضاهایی که سقف کوتاهی دارند مناسب است تا خانه خیلی دلگیر نگردد. وقتی از این نوع کاغذی دیواری ها استفاده می کنید، سقف شما بلندتر و فضای منزل دلبازتر نشان داده می گردد. کاغذ دیواری راه راه افقی فضای خانه را بزرگتر و فراخ تر نشان می دهد به طوری که برای خانه های با محدودیت فضا بسیار مناسب است.

کاغذ دیواری راه راه با خطوط باریک یا ضخیم نیز اثرات متضادی بر روی دکوراسیون داخلی منزل دارند. کاغذ دیواری هایی که خطوط راه راه آنها باریک و نازک (Pinstripes Wallpaper) است فضای منزل را شلوغ ولی مدرن و غیر رسمی نشان می دهند و تصور می کنید فضای خانه از لحاظ طولی بزرگتر شده است. در مقابل کاغذ دیواری راه راه با خطوط ضخیم (Ticking Stripes) حس یک فضای تمیز با ظاهری پیچیده را القا می نمایند که دیوارهای آن پهنتر شده اند.

کاغذ دیواری طرح دار راه راه کلاسیک فرم ساده و اولیه این نوع کاغذ دیواری هاست. خطوط این نوع کاغذ دیواری ها باریک، میانه یا ضخیم هستند که یک رنگ آنها سفید و دیگری رنگ متضاد است یا دو رنگ از تنالیته های مختلف دارند. از این مدل کاغذ دیواری می توانید در هر فضایی از خانه با سبک سلطنتی تا مدل های ساده بهره ببرید.

کاغذ دیواری راه راه با خطوط متغیر مدل هایی هستند که در آن خطوط راه راه به شکل مواج (زیگزاگ) و عمودی یا افقی است. از طرفی یک نوع رنگ با تنالیته های کم رنگ و پر رنگ برای آن به کار می برند.

انواع کاغذ دیواری راه راه با رنگ های مختلف

انواع رنگ ها برای کاغذ دیواری راه راه وجود دارد که جدای از تأثیر سلیقه باید به اصول آن هم توجه کنید تا مناسبترین گزینه را برای دکوراسیون داخلی خود انتخاب نمایید.

رنگ سیاه و خاکستری در کاغذ دیواری راه راه طرح پیچیده ای است که برای خانه های بزرگ مناسب است. اگر عاشق رنگ خاکستری هستید ترکیب آن با سیاه در خانه ای که نورپردازی خیلی خوبی دارد معجزه می نماید.

رنگ سیاه و سفید با طرح افقی برای اتاق خواب، پذیرایی یا دیوارهایی که نقطه کانونی منزل هستند بسیار عالی عمل می نماید. حتی از این رنگ می توانید در بعضی وسایل و قسمت های دیگر منزل به جز دیوارها هم بهره ببرید. با این حال مدل کاغذ دیواری راه راه سفید مشکی هم فقط برای خانه های بزرگ با نورپردازی حرفه ای مناسب است.

رنگ آبی کاغذ دیواری راه راه برای اتاق خواب، تمام آن چیزی که جهت به آرامش رسیدن و ریلکس کردن احتیاج دارید به شما خواهد داد. اگر روتختی و سایر بخش های داخل اتاق خواب را با رنگ آبی تزیین کنید، اثر مثبت این رنگ چند برابر خواهد شد. البته از لحاظ روانشناسی این رنگ برای اتاق افرادی که فعالیت و جنب و جوش زیادی دارند مناسبتر است.

فرم دیگر آن ترکیب آبی تیره کلاسیک با رنگ سفید کرم است. این ترکیب رنگ در کاغذ دیواری راه راه برای هر اتاقی اعم از کوچک یا بزرگ، با نورگیری عالی یا بدون نورگیر کاملا مناسب است.

رنگ برنزی رمانتیک یا طلایی یکی از برترین انتخاب ها برای کاغذ دیواری راه راه اتاق کودک است. رنگ برنزی گرمی و لطافت خاصی دارد مخصوصا اگر با نور زرد و سفید ترکیب گردد. با این رنگ خواب و استراحت همراه با آرامش بیشتری خواهند بود.

رنگ صورتی کاغذ دیواری راه راه که بیشتر رنگ صورتی فلامینگویی مدنظر ماست برای اتاق خواب بچه ها و نوجوانان، اتاق های مخصوص آرایش و بعلاوه پرورشگاه ها استفاده می گردد. ترکیب دو رنگ سفید و صورتی برای این مدل کاغذ دیواری غوغا می نماید و شما می توانید از طرح و مدل افقی یا عمودی بهره ببرید.

کاغذ دیواری راه راه رنگی رنگی (Multi Stripes) ترکیبی از رنگ های مختلف با ضخامت های گوناگون است که در آن این طرح به تعداد زیاد یا کم تکرار می گردد. از این مدل کاغذ دیواری می توانید برای اتاق بچه ها تا بزرگسالان بهره ببرید. اگر در خانه شما اتاق بازی بچه ها جدای از اتاق خواب است می توانید برای اتاق بازی آنها از کاغذ دیواری راه راه رنگی رنگی یاری بگیرید.

کاغذ دیوای سه بعدی راه راه برای هر خانه ای زیباست. این مدل ها کاربرد خاصی دارند و شما نمی توانید برای تمامی دیوارهای خانه از این مدل بهره ببرید. با اینکه مدل سه بعدی را برای دیوارهایی که نقطه کانونی هستند به کار می برند اما برترین دیوار برای نصب کاغذ دیواری سه بعدی راه راه، پشت مبلمان است چون به طور نامحسوس زیبایی و لوکس بودن محیط را بیشتر می نمایند. اما اگر پشت تلویزیون بهره ببرید صرفا عامل حواس پرتی برای بیننده است با اینکه تی وی وال یا دیوار پشت تلویزیون، نقطه کانونی خانه است.

کاغذ دیواری طرح چوب راه راه برای خانه های با طرح کلاسیک و یا سلطنتی کاربرد دارد. از این مدل برای تزیین دیوار راه پله هم استفاده می نمایند. توجه داشته باشید که تناسب سبک منزل با کاغذ دیواری اهمیت بالایی دارد.

رنگ سفید و سبز برای کاغذ دیواری راه راه مدرن یکی از برترین گزینه هاست. این کاغذ دیواری هر اتاقی را روشن تر و هر فضایی با سقف کوتاه را بلندتر نشان می دهد. کسانی که محیط سرسبز دوست دارند ولی نمی خواهند تمامی خانه را با سبز بپوشانند، ترکیب رنگ سبز و سفید برای دکوراسیون داخلی ایده آل است. معمولا برای اتاق کودک، پذیرایی یا اتاق خواب بزرگسالان از این رنگ استفاده می گردد.

کاغذ دیواری راه راه یکی از جدیدترین و زیباترین مدل های دیوارپوش دکوراسیون داخلی است که اگر با نکاتی که گفتیم اقدام به خرید و نصب نمایید، نتیجه فوق العاده ای خواهید گرفت.

منبع: اتاق

به "معرفی انواع مدل کاغذ دیواری راه راه در رنگ و مدل های مدرن و سه بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع مدل کاغذ دیواری راه راه در رنگ و مدل های مدرن و سه بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید