معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی خواهان تشکیل فراکسیون صنایع دستی در مجلس شد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی خواهان تشکیل فراکسیون صنایع دستی در مجلس شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی خواهان تشکیل فراکسیون صنایع دستی در مجلس شد

مریم جلالی در نشست با غلامرضا منتظری، نماینده مردم شهرستان های گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی که در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برگزار گردید، گفت: فراکسیون صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی با حمایت دکتر منتظری، نماینده گرگان و آق قلا در مجلس راه اندازی گردد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه صنایع دستی حاصل دانش، تکاپو، مهارت و سلیقه است، توضیح داد: در بحث فرهنگ و اقتصاد فرهنگ متأسفانه خوب عمل نکردیم.

او اظهار داشت: داشته های فرهنگی و صنایع دستی استان گلستان بسیار غنی است و در واقع کلکسیونی از فراوریات صنایع دستی کشور را میتوان در استان مشاهده کرد.

ایجاد اشتغال و تقویت اقتصاد خانوار با توسعه صنایع دستی

نماینده مردم شهرستان های گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در ابتدای این نشست با اشاره به پتانسیل های حوزه صنایع دستی گلستان گفت: تنوع قومیت ها در استان گلستان سبب تنوع محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی در سطح استان شده است و از این رو در واقع در گلستان صنایع دستی اقوام را داریم.

غلامرضا منتظری بیان نمود: حیات فرهنگی کشور به همین داشته ها و خرده فرهنگ هاست، لذا باید در راستای معرفی، احیا و حمایت از فرهنگ کشور قدم برداریم.

او اظهار داشت: توجه به حوزه صنایع دستی علاوه بر ایجاد اشتغال با سرمایه گذاری اندک موجب تقویت اقتصاد خانواده ها می گردد.

نماینده مردم شهرستان های گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: برندسازی، تجاری سازی و ایجاد مرکزی برای فروش فراوریات صنایع دستی موضوعی بسیار مهم و کمتر پرداخته شده است که باید در این راستا اقدامات و کوشش ویژه ای داشته باشیم.

او در ادامه بیان نمود: سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به استان گلستان رویدادی بسیار خوبی است که باید نهایت بهره را از حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو این کمیسیون در راستای توسعه و پیشرفت استان ببریم.

فراوری محصولات کاربردی، بازاریابی و بسته بندی از احتیاجهای اصلی صنایع دستی گلستان است

در ادامه این نشست، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان نیز گفت: فعالیت بیش از 30 هزار هنرمند صنایع دستی و ثبت 6 شهر و روستای ملی نشان از توانمندی بالای استان در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است.

رحمان فرمانی اظهار داشت: سکونت اقوام مختلف در کنار تنوع اقلیم در استان گلستان موجب شده تا طیف گسترده ای از محصولات و فراوریات صنایع دستی را در استان داشته باشیم.

او بیان نمود: تبلیغات و بازاریابی یکی از احتیاجهای اصلی حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گلستان است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان عنوان نمود: فراوری محصولات کاربردی صنایع دستی، بازاریابی و بسته بندی ازجمله احتیاجهای حوزه صنایع دستی استان است که در هر سه حوزه احتیاج به آموزش و توانمندسازی هنرمندان و صنعتگران داریم.

منبع: همگردی

به "معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی خواهان تشکیل فراکسیون صنایع دستی در مجلس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی خواهان تشکیل فراکسیون صنایع دستی در مجلس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید