عکسی قدیمی از جام جهانی که در موزه فیفا نگهداری می شود

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، ایسنا/ این خبر پیرامون عکسی قدیمی از جام جهانی که در موزه فیفا نگهداری می شود، برای شما نوشته شد.

عکسی قدیمی از جام جهانی که در موزه فیفا نگهداری می شود

سایت فیفا در بخش موزه خود با انتشار عکسهایی بسیار قدیمی مرتبط با رویدادهای مهم فوتبالی تلاش کرده یادآور این لحظات خاطره انگیز باشد.

یکی از عکسهایی که هم اینک در نمایشگاه این موزه به صورت مجازی قابل رویت است، به سال 1934 بر میگردد. این عکس در پراگ مرکز چکسلواکی به ثبت رسیده و رژه افتخار و استقبال از تیم ملی فوتبال این کشور پس از کسب عنوان نایب قهرمانی را به تصویر میکشد.

این رویداد از 27 می تا 10 ژوئن 1934 (6 تا 20 خرداد 1313) در ایتالیا برگزار شد. این رقابت ها، اولین دوره ای بود که تیم ها برای حضور در آن باید در رقابت های انتخابی شرکت می کردند. 32 کشور به این رقابت وارد شدند و بعد از مسابقات انتخابی، 16 تیم به مرحله پایانی راه یافتند. اروگوئه قهرمان دوره قبل مسابقات بخاطر اینکه در رقابت های 1930 تنها چهار تیم اروپایی دعوت آن را پذیرفته بودند، از شرکت در این دوره سر باز زد. ایتالیا در بازی پایانی با پیروزی 2ـ1 بر چکسلواکی بدل به دومین قهرمان جام جهانی و اولین تیم اروپایی برنده این جام شد.

این عکس بازگشت تیم ملی فوتبال چکسلواکی به کشورش را نمایش می دهد. بازگشتی غرورآمیز که با استقبال پرشور مردم این کشور همراه شده بود.

مجموعه موزه دارای بیش از 1000 نمایشگاه، 4000 کتاب و متن و بیش از 1400 عکس است. موزه فیفا، آثار، اسناد و عکس های مهمی از فدراسیون بین المللی فوتبال را جمع آوری، نمایش و نگهداری می کند. هدف این موزه ایجاد ارتباط و انتقال یادگارهایی از میراث فوتبال به مردم است و نشان می دهد که چگونه این ورزش رشد کرده و به یک فرهنگ جهانی تبدیل شده است.

منبع: همگردی

به "عکسی قدیمی از جام جهانی که در موزه فیفا نگهداری می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکسی قدیمی از جام جهانی که در موزه فیفا نگهداری می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید