سامانه هوشمند ایرانی به کمک تشخیص کرونا آمد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، یک شرکت دانش بنیان پیروز به ساخت سامانه تشخیص هوشمند کووید-19 شده است که تا اواخر اردیبهشت ماه در اختیار بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار می گیرد.

سامانه هوشمند ایرانی به کمک تشخیص کرونا آمد

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ خرید اینترنتی، سامانه تشخیص هوشمند کووید-19 با پردازش تصویر سی.تی اسکن و یادگیری عمیق در یکی از شرکت های دانش بنیان پارک فناوری خراسان شمالی طراحی و ساخته شده است.

این شرکت در حوزه هوش مصنوعی کار می کند و پایش هوشمند ویدئو یکی از محصولات دیگر آن است.

محمد مؤمنی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در مصاحبه با خبرنگار وبلاگ خرید اینترنتی گفت: نرم افزار تشخیص بیماری کرونا مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری عمیق است.

این سامانه می تواند با بررسی سی.تی اسکن ریه بیمار تشخیص دهد که آیا وی مبتلا به کروناست یا خیر. تصاویر سی.تی اسکن ریه ها و قفسه سینه 2 هزار بیمار مبتلا به کرونا و افراد سالم در اختیار این سامانه قرار گرفته است و تشخیص آن براساس این پایگاه اطلاعاتی صورت می گیرد.

وی اضافه نمود: این دستگاه از دقت عمل بسیار بالایی برخوردار است و می تواند با دقت 96 درصد تشخیص دهد که فرد مبتلا به کروناست یا خیر.

این سامانه می تواند به رادیولوژیست ها و پزشکان کمک بسکمک کند.در این سامانه از جدیدترین روش پردازش تصویر استفاده شده تا دقت تشخیص افزایش پیدا کند.

مومنی اعلام نمود: نحوه کار این نرم افزار بدین شکل است که سی.تی اسکن قفسه سینه و ریه در سیستم هوشمند بارگزاری می شود و در زمان بسیار کوتاهی تشخیص داده می شود که فرد مبتلا به ویروس کووید-19 است یا خیر.

مزیت این سامانه نسبت به کار انسانی در سرعت و دقت بالاتر آن است. با افزایش نمونه تصاویر سی.تی اسکن دقت عمل این سامانه نیز افزایش می یابد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به این که سامانه تشخیص هوشمند کووید-19 اواخر اردیبشهت ماه به بهره برداری می رسد، گفت: کار این دستگاه بسیار حساس است و با جان مردم سروکار دارد. در حال حاضر تست و ارزیابی های پایانی هستیم.

4021/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "سامانه هوشمند ایرانی به کمک تشخیص کرونا آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه هوشمند ایرانی به کمک تشخیص کرونا آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید