راهنمای کامل خرید بیمه مسافرتی شینگن

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، خرید و ارائه بیمه مسافرتی شینگن یکی از شروط مهم برای دریافت این ویزا است! اگر متقاضی دریافت ویزای شینگن هستید باید این نکته را خوب بدانید که یکی از اصلی ترین مدارکی که باید به سفارت کشوری که متقاضی دریافت ویزای آن هستید ارائه نمایید، بیمه مسافرتی است. این که چه بیمه ای و با چه شرایطی هم باید دریافت کنید از جمله عوامل تاثیرگذار برای دریافت ویزای شما است.

راهنمای کامل خرید بیمه مسافرتی شینگن

ما امروز می خواهیم درباره این که مفهوم بیمه مسافرتی شینگن از کجا می آید، بیمه نامه مسافرتی، موارد تحت پوشش بیمه مسافرتی و مورادی از این قبیل را برای شما؛ مقاله ای را به رشته تحریر دربیاوریم. البته به پرسش و پاسخ های متداول در این زمینه هم خواهیم پرداخت.

خیلی اوقات پیش آمده که افراد خرید بیمه مسافرتی را با این فلسفه که احتمال پیش آمدن اتفاق برایشان کم است را پشت گوش انداخته اند و مسائل مختلفی برایشان پیش آمده است. در ادامه با ما در وبلاگ خرید اینترنتی همراه باشید تا راهنمای کامل خرید بیمه مسافرتی شینگن را مورد آنالیز قرار دهیم.

بیمه مسافرتی شینگن چیست؟

اگر متقاضی دریافت ویزای شینگن هستید و به زودی به یکی از مقاصدی که این ویزا اجازه سفر به آن را می دهد سفر می کنید، باید با یکی از مهم ترین مدارکی که هم باید به سفارت مورد نظر خود ارائه دهید و هم آن را تا به آخرین لحظه سفر و در هر کجا به همراه خود داشته باشید، آشنا شوید. برای این که مفهوم بیمه مسافرتی مخصوص شینگن را برایتان توضیح دهیم باید مفهوم دو واژه بیمه مسافرتی و شینگن را از همدیگر تفکیک نماییم زیرا در ادامه این مطلب بسیار به دردتان خواهند خورد.

بیمه مسافرتی چیست؟

به بیانی کاملا روان و ساده، بیمه مسافرتی سندی است که شما از یکی از شرکت های ارائه دهنده معتبر بیمه خریداری می کنید و در برابر آن شرکت بیمه گذار به شما تعهد می دهد که اگر اتفاقی برای شما در سفرتان افتاد که تحت پوشش موارد بیمه بود؛ شما بتوانید هزینه های پیش آمده را از طریق بیمه پرداخت کنید و یا در حالتی دیگر، با ارائه اسناد و رسیدهای معتبر اقتصادی هزینه ای را که در سفر متحمل شده اید را از شرکت بیمه گذار خسارت خود را دریافت نمایید.

موارد مشترکی که معمولا شرکت های بیمه گذار آن ها را پشتیانی می کنند به طور مثال عبارتند از: انواع هزینه های پزشکی برای حوادث غیر منتظره که آن هم شامل هزینه های ویزیت، آزمایش، عمل و از این قبیل موارد است، حوادث در اثر بلایای طبیعی، کنسل شدن سفر، گم شدن بار و چمدان های شما، حادثه هایی که در پرواز پیش می آید و خلاصه هر چیزی که در طول سفر به شما آسیب برساند و در اساس نامه بیمه خریداری شده توسط شما آمده باشد، تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

پیشنهاد می کنیم که برای این که با مفهوم بیمه مسافرتی و این که این بیمه در طول سفر ممکن است که به چه درد ما بخورد، مطلب ضرورت خرید بیمه مسافرتی را حتما مطالعه بفرمایید.

ویزای شینگن چیست؟

می رسیم به مفهوم بعدی که باید در زمینه خرید بیمه مسافرتی شینگن از آن اطلاع داشته باشید یعنی ویزای شینگن. این ویزای مختص بعضی از کشورهای اروپایی است که عضو این پیمان نامه هستند و یکی از مواردی که اتفاقا ما الان با آن سر کار داریم و در این پیمان از آن صحبت شده این است که؛ کسانی که خواستار دریافت ویزا برای سفر به این کشورها هستند باید ویزایی مخصوص دریافت کنند که بر اساس آن می توانند به دیگر کشورهایی که عضو این پیمان هستند هم حتی سفر کنند.

بعضی از کشورهایی که عضو این پیمان هستند عبارتند از: بلژیک، سوئد، اتریش، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، یونان، دانمارک و چند کشور اروپایی دیگر. از این ها که بگذریم؛ برای دریافت ویزای شینگن مدارکی را باید به سفارت کشور مورد نظرتان ارائه نمایید که یکی از مهم ترین آن ها، بیمه مسافرتی معتبر است. برای این که بتوانید اطلاعات بیشتری درباره این نوع از ویزا به دست آورید، پیشنهاد می کنیم مطلب همه آنچه که ضروری است درباره ویزای شینگن بدانید را مطالعه بفرمایید.

اما بیمه ای که مورد قبول برای دریافت ویزای شینگن باشد باید دارای چه شرایطی باشد؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که شما باید بیمه نامه ای را خریداری نمایید که حداقل 30 هزار یورو و حداکثر 70 هزار یورو سقف پوشش هزینه ها را تقبل نماید. ضمناً مدت زمان سفر شما نیز در نوع بیمه نامه مسافرتی که دریافت می کنید نیز تاثیر گذار است.

برای خرید بیمه مسافرتی خود هم تنها کافی است که به کارشناس فروشی که به آن مراجعه کرده اید اطلاع دهید که بیمه مسافرتی خود را برای سفر به کشورهای حوزه شینگن می خواهید و او حتما گزینه های مربوط را به شما معرفی خواهد نمود.

موارد تعهد بیمه های مسافرتی با سقف 30، 50 و 70 هزار یورویی

هر کدام از این سقف های پرداختی برای بیمه مسافرتی شینگن در مبالغ 30 هزار، 50 هزار و 70 هزار یورویی طبیعتا موارد مختلفی را در برابر بیمه شوند تعهد می کنند و تنها فرق آن ها در این است که این تا چه میزان سقف هزینه ای را متعهد می شوند.

ما در این جدول بعضی از مهم ترین موارد را برای شما توضیح داده ایم:

پرسش و پاسخ های متداول در زمینه بیمه مسافرتی شینگن

+ آیا بیمه مسافرتی شینگن، بیمه خاصی است؟

- خیر! این بیمه نیز همانند دیگر بیمه نامه ها است و تمایز آن در هنگام پوشش هزینه ها در سقف معینی با دییگر بیمه ها معین می گردد.

+ آیا مدت زمانی که در سفر هستیم بر روی میزان سقف بیمه خریداری شده تاثیر می گذارد؟

- بله مدت زمان سفر بر روی بیمه ای که باید خریداری نمایید کاملا تاثیر گذار است. هر چه برای مدت زمان بیشتری بخواهید اقدام کنید، به همان نسبت بهتر است که سقف بیمه خریداری شده توسط شما بیشتر باشد.

+ آیا شرکت بیمه گذار خاصی وجود دارد که همه سفارت ها بیمه نامه آن را قبول داشته باشند؟

- پاسخ این سوال کاملا نسبی است. برای این که در نهایت شما در این زمینه به مشکل برنخورید توصیه می کنیم که حتما در فرم مدارک مورد احتیاج برای تسلیم به سفارت به این مورد دقت نمایید که کشور مورد نظرتان آیا درباره شرکت بیمه گذار خاصی نکته ای را لحاظ کرده یا نه!

+ بیمه مسافرتی شینگن باعث می گردد که ویزای خود را به صورت صد در صد دریافت نماییم؟

- قطعا نه! در قسمت بالاتر هم اشاره کرده ایم که با دریافت بیمه مسافرتی یکی از مهم ترین مدارکی را که باید به سفارت و یا منابع ذی ربط ارائه نمایید را به اصطلاح تیک زده اید اما با این حال اصلا نمی توانید بر روی این مسئله تکیه کنید که چون بیمه مسافرتی حتی با حداکثر سقف پوشش را ارائه دهید و ویزای خود را به صورت تضمین شده دریافت نمایید.

+ در چه صورتی بیمه مسافرتی، هزینه خسارت های پیش آمده را پرداخت نمی نماید؟

- از جمله مواردی که می توانیم به آن ها اشاره کنیم عبارتند از؛ خسارت های غیر قابل پرداختی مثل هزینه های پزشکی بالاتر از سقف تعهد شده و یا هزینه های پزشکی ناشی از استعمال دخانیات، انتخاب طرح بیمه اشتباه برای سفر، عدم ارائه رسید هزینه ها و یا خرید بیمه پس از وقوع خسارت در سفر می باشد. برای این که از جزئیات این موارد آگاه شوید پیشنهاد می کنیم که مطلب دلایل عدم پرداخت بیمه مسافرتی را مطالعه نمایید.

+ اطلاعات درج شده بر روی بیمه مسافرتی شینگن و یا غیره تاثیری در فرایند دریافت ویزا دارد؟

- بله. اطلاعات درج شده باید کاملا مطابق با درخواست شما به سفارت باشد. تاریخ رفت و حداکثر زمانی را که برای دریافت ویزا اقدام کرده اید و شماره گذرنامه خود را باید عینا اطلاعات درست و پیروز ارائه نمایید. در غیر این صورت بیمه نامه شما اشتباهی صادر می گردد.

+ اگر سفر کنسل گردد و یا از خدمات بیمه در سفر استفاده نگردد، بیمه هزینه خرید بیمه را پس می دهد؟

- خیر. در صورت لغو شدن سفر از سوی مسافر به هر دلیلی و یا استفاده نکردن مسافر از بیمه نامه و یا حتی ندادن ویزا به شخص متقاضی به هیچ عنوان هزینه پرداخت شده، عودت داده نمی گردد.

+ بیمه معمولا چه خساراتی را در طول سفر پرداخت می نماید؟

- با توجه به این که تمامی موارد تحت ضمانت بیمه در قرارداد شما معین می گردد اما با این حال باید بدانید که شرکت های بیمه مختلف مواردی مثل: گم شدن وسایل و یا سرقت آن ها و یا تاخیر هواپیما را از جمله مواردی دانسته اند که شامل پرداخت هزینه خسارت از سوی آن ها می گردد.

+ بیمه مسافرتی شینگن قابل تمدید است؟

به صورت کلی و عمومی بیمه مسافرتی با این که در هنگام صدور برای مدت زمان معینی صادر می گردد اما با این حال در صورتی که بیشتر در سفر باشید قابل تمدید است. درباره بیمه مسافرتی شینگن هم باید بگوییم که در صورتی که ویزای شما هنوز هم اعتبار داشته باشد و شما بخواهید بیشتر در مقصد خود بمانید، قابل تمدید است.

+ از چه زمانی می توان از بیمه مسافرتی شینگن استفاده کرد؟

چه به کشورهای حوزه شینگن سفر کنید و چه به دیگر کشورهای دنیا، زمانی خدمات و پوشش دهی بیمه مسافرتی شینگن شروع می گردد که مهر خروج از کشور بر روی صفحه مربوطه گذرنامه شده خورده گردد. قبل از آن و بعد از زمانی که مدت اعتبار معین شده بیمه نامه شما منقضی گردد و یا سفرتان را به انتها رسانده باشید، دیگر بیمه شما اعتباری ندارد.

+ با تغییر تاریخ ویزا آیا می توان تاریخ ثبت شده در بیمه مسافرتی را تغییر دهیم؟

میزان زمانی را که شما در سفر به سر می برید در بیمه نامه شما عینا ثبت می گردد. اگر در بازه های 6 ماه تا 1 سال بیمه مسافرتی خریداری می نمایید و تاریخ سفر شما عوض می گردد، مسئله ای برای شما پیش نمی آید در غیر این صورت باید بیمه قبلی خود را باطل کنید و به جای آن، بیمه نامه مسافرتی دیگری را خریداری نمایید.

سخن آخر!

هر چیزی که درباره بیمه مسافرتی برای سفر به حوزه کشورهای اروپایی ویزای شینگن وجود داشت را تمام و کمال برایتان توضیح دادیم. از این که اصلا بیمه مسافرتی چیست، تاثیر آن در فرایند دریافت ویزای شینگن چیست، این بیمه فرق خاصی با دیگر بیمه ها دارد یا خیر، موارد مختلفی که تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار می گیرد و پر سش و پاسخ های متداولی که ممکن است سوالات شما هم باشند را در این مطلب آورده و کامل برایتان توضیح دادیم.

راستی! برای تهیه یبیمه مسافرتی خود برای هر کشوری می توانید از خدمات آنلاین و حضوری خرید بیمه مسافرتی استفاده نمایید و به راحتی یکی از کارهای مهم سفر خود را انجام دهید.

در آخر از شما می خواهیم که اگر تجربه ای در زمینه خرید بیمه مسافرتی شینگن و یا دیگر کشورها دارید را برای ما کامنت کنید.

منبع: الی گشت

به "راهنمای کامل خرید بیمه مسافرتی شینگن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل خرید بیمه مسافرتی شینگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید