ترامپ بار دیگر به جنگ نظامیان آمریکایی رفت

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی به نقل از یورو نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که مسئولان ارشد وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) خواهان روشن نگاه داشتن آتش جنگ هستند تا بدین ترتیب پیمانکاران نظامی همچنان شاد بمانند.

ترامپ بار دیگر به جنگ نظامیان آمریکایی رفت

رئیس جمهور آمریکا که پیش تر به دلیل اظهارات منتسب به وی در خصوص نظامیان آمریکایی کشته شده در جریان جنگ اول جهانی مورد انتقاد برخی رسانه ها قرار گرفته بود ضمن تاکید بر تمایل رهبران پنتاگون به جنگ برای راضی کردن شرکت ها و پیمان کاران فعال در عرصه نظامی، اتهام های مطرح درباره سخنان ناخوشایند نسبت به نظامیان کشته شده در کشورش را تکذیب کرد.

ترامپ ضمن ادعای حمایت از نظامیان کشورش گفت که جنگ طلبی رهبران پنتاگون بیشتر با هدف جلب رضایت پیمانکاران طرف معامله با وزارت دفاع صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: رهبران و فرماندهان ارشد پنتاگون تنها دنبال جنگ هستند، بنابراین شرکت های فوق العاده ای که بمب، هواپیماها و چیزهای دیگر می سازند، همگی راضی و راضی می مانند.

یادآور می شود که مارک اسپر که دونالد ترامپ او را به عنوان وزیر دفاع منصوب کرده پیش تر لابی گر اصلی شرکت اسلحه سازی ریتیون، بزرگترین تولید کننده تجهیزات نظامی در ایالات متحده آمریکا بود که سپس در سال 2017 به سمت مدیر عامل اجرایی وزارت دفاع منصوب شد.

رابطه ترامپ با فرماندهان نظامی پس از تهدیدهای اخیر رئیس جمهوری آمریکا در خصوص اجرایی کردن قانون ضد شورش و تمایل برای استفاده از نیروهای مسلح به منظور مقابله با ناآرامی ها به سردی گراییده است.

برای مثال ژنرال مارک الکساندر میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز به تازگی از همراه شدن با دونالد ترامپ هنگام عبور از میدان لافایت و عزیمت به سوی کلیسای مقابل کاخ سفید در اوج اعتراض ها به نژادپرستی و برخوردهای خشونت آمیز پلیس با اقلیت سیاه پوست اظهار پشیمانی کرده بود.

در هفته گذشته مجله آتلانتیکو در گزارشی که محتوای آن به تایید خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز رسید به نقل از دو مقام ارشد نظامی اعلام کرده بود که دونالد ترامپ سال 2018 در جریان سفر به فرانسه برنامه بازدید از قبرستان سربازان آمریکایی کشته شده طی جنگ اول جهانی را با این توجیه که نظامیان کشته شده بازنده هستند، لغو کرده است.

این افشاگری تبعات منفی زیادی را برای ترامپ به دنبال داشته است.

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ادعای جدا کردن خود از جنگ سالاران در آمریکا با هدف جلب آرای مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری صورت می گیرد. در دوره ترامپ شاهد افزایش فروش تسلیحات از سوی این کشور و مشارکت دولت او در جنگ های منطقه ای هستیم. فروش تسلیحات به عربستان و خرسندی ترامپ از آنکه آن را کمک بزرگی به دولت وی باید دانست بر این اساس قابل ارزیابی است.

از سوی دیگر، جرد کوشنر داماد ترامپ و افرادی چون مایکل فلین که مشاور امنیت ملی ترامپ بود نیز در فروش تجهیزات حساس هسته ای به عربستان نقش عمده ای داشتند که سود آن به ترامپ و افراد نزدیک به وی رسیده است؛ اقدامی که خلاف مقررات همکاری هسته ای واشنگتن با کشور دیگر بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ترامپ بار دیگر به جنگ نظامیان آمریکایی رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ بار دیگر به جنگ نظامیان آمریکایی رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید