برترین مکمل کاهش وزن چیست؟

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، سلامت خبرنگاران : مکمل کاهش وزن در چربی سوزی بسیار موثر است.

برترین مکمل کاهش وزن چیست؟

کاهش وزن نه تنها در زیبایی شما موثر است بلکه به یاری کاهش وزن می توان از بسیاری از بیماری ها در امان ماند. البته باید کاهش وزن به شکل اصولی انجام گردد تا فرد آسیب نبیند. روش های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد . یکی از آنها استفاده از مکمل کاهش وزن است.

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، کاهش وزن مسئله ای است که این روزها مورد توجه بسیاری از افراد نهاده شده است. سالانه افراد زیادی پولهای هنگفتی را صرف مکملهای کاهش وزن می نمایند؛ با این وجود بهتر است بدانید تمامی این مکمل ها منجر به کاهش وزن نمی شوند.

در نتیجه همین امر مصرف نماینده را با چالش بزرگی رو در رو میکند. پرواضح است این امر مهم است که مصرف نمایندگان برترین مکملهای کاهش وزن را بشناسند. از طرفی دیگر این مکملها برای تمامی افراد مفید نیستند.

هر فرد قبل از مصرف مکمل های کاهش وزن باید چک آپ کاملی از خود داده باشد و سطوح ویتامین و مواد معدنی بدن خود را چک کند. در صورت کمبود هر ویتامین یا املاح معدنی در بدن باید مکمل مربوط را مصرف کند و یا رژیم غذایی خود را اصلاح کند.

کاهش وزن بدون توجه به سلامتی سبب بروز مسائل زیادی در بدن می گردد. کاهش انرژی، ریزش مو، مسائل پوستی، مسائل استخوانی، تضعیف سیستم ایمنی و خستگی شدید از جمله عوارضی هستند که در اثر عدم توجه به سلامتی در کاهش وزن رخ می دهند.

بنابراین برای جلوگیری از چنین اختلالاتی بهتر است قبل از استفاده از مکملهای کاهش وزن به پزشک مراجعه کنید و سطوح مواد معدنی و ویتامینهای خون خود را میزان گیری کنید. در این مقاله مکملهای کاهش وزن را به شما معرفی می کنیم و در خصوص ویژگی های آنها شرح می دهیم.

بهتر است بدانید مکملهایی که به عنوان مکملهای کاهش وزن شناخته شده اند همواره و برای همگان مفید نیستند و استفاده از آنها به تمامی افراد پیشنهاد نمی گردد. بهتر است ابتدا اطلاعات کافی در خصوص هر مکمل کسب کنید سپس با توجه به شرایط بدنی خود برترین گزینه را بهره ببرید.

در ادامه به معرفی انواع مکمل طبیعی برای کاهش وزن می پردازیم. بعلاوه، برترین مکمل چربی سوز در بانوان در ادامه مطرح می شوند و شما می توانید با استفاده از آنها وزن خود را پایین بیاورید.

آهن

این باور وجود دارد که آهن یکی از برترین مکملهای کاهش وزن است. اما بهتر است بدانید آهن سبب کاهش چربی و وزن نمی گردد! مصرف مکمل آهن عضلات را تقویت می نماید و در نتیجه فعالیت بدن بیشتر می گردد و همین امر سبب کاهش چربی و وزن می گردد. تحقیقات نشان می دهند حتی مصرف دوز بسیار پایین از آهن به مدت دو بار در هفته به چربی سوزی یاری می نماید.

مصرف آهن به میزان کم برای کسانی که دیابت نوع 2 دارند، بی خطر است. اما قبل از استفاده از آهن بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. سعی کنید رژیم غذایی روزانه شما حاوی آهن باشد و اگر نیست!! حتما از مکمل آهن بهره ببرید.

کافئین

کافئین یکی از موادی است که تحقیقات زیادی روی آن انجام شده است. بسیاری از افراد کافئین را یکی از برترین مکملهای کاهش وزن می دانند. قبل از پرداختن به این موضوع بهتر است نکاتی را در خصوص مصرف کافیین در نظر داشته باشید:

بیشتر اسیدهای چربی که در طول هضم کافیین آزاد می شوند، بازیابی می شوند. در واقع تنها 25% از آنها در بدن اکساید می شوند.

افزایش زیاد اکسیداسیون اسیدهای چرب همواره به معنای کاهش وزن نیست!

اگر بدن به کافئین عادت کند دیگر اثر خود را از دست می دهد به همین علت نباید مدام از آن استفاده کرد.

ممکن است مکمل کافئین به طور موقت مقاومت بدن را در برابر انسولین بالا ببرد!

اگر کافئین به درستی مصرف گردد سبب می گردد وزن پایین بیاید! اما دقت داشته باشید استفاده نادرست از کافئین به کاهش چربی بدن یاری نمی نماید و بدن را در برابر کاهش چربی و وزن مقاوم می نماید.

مکمل عصاره چای سبز

مکمل چای سبز تاثیرات کم ولی شگرفی بر بدن دارد و به عنوان یکی از برترین مکملهای کاهش وزن شناخته شده است. این چای دارای ترکیبی به نام کاتچینز است که متابولیسم بدن را افزایش می دهد. ترکیب چای سبز با کافئین می تواند متابولیک بدن را افزایش دهد. در واقع، نوشیدن 4-5 فنجان چای سبز تاثیری مانند مصرف 300 میلی گرم مکمل چای سبز دارد. با توجه به سلیقه خود می توانید مکمل چای سبز را مصرف کنید

مکمل یوهیمب (Yohimbe)

یوهیمب مکملی است که اولین بار برای آنالیز اختلالات نعوظ مورد استفاده نهاده شد. بعدها تحقیقات نشان دادند که این مکمل دارای ویژگی چربی سوزی است و برای این امر مفید است. به همین علت بسیاری از افراد آن را به عنوان یکی از مکملهای کاهش وزن می شناسند.

یک مطالعه بر روی بازیکنان فوتبال نشان داد ورزشکارانی که از این مکمل استفاده نموده بودند 2% چربی از دست داده بودند. ما باید مواردی را در این زمینه در نظر بگیرید. این مکمل ممکن است با داروهای دیگر تداخل پیدا کند و دوز بالای آن خطر حملات قلبی را افزایش میدهد. بعلاوه مصرف این مکمل اضطراب را افزایش می دهد. به همین علت در خصوص استفاده از آن باید مراقب باشید.

مکمل سینفرین

سینفرین سبب افزایش متابولیک بدن می گردد اما اثر آن در زنان بیشتر قابل تشخیص است.این مکمل ماده لیپلیسیس را که یکی از مکانیسم های افزایش وزن است تحت تاثیر قرار می دهد.

البته هنوز تحقیقات وسیعی در این زمینه صورت نگرفته است و به تحقیقات بیشتری احتیاج است. بسیاری از افراد این مکمل سینفرین را به عنوان یکی از مکملهای کاهش وزن در نظر می گیرند. بهتر است قبل از استفاده از آن با یک پزشک در این باره مشورت کنید.

منبع: رکنا

به "برترین مکمل کاهش وزن چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مکمل کاهش وزن چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید