بررسی رابطه بین شیرین کننده های مصنوعی و افزایش وزن

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، امروزه شیرین کننده های مصنوعی و دیگر جایگزین های قند در طیف متنوعی از غذاها و نوشیدنی ها تحت عنوان (غذاهای بدون قند) یا (غذاهای رژیمی) یافت می شوند. از جمله: نوشیدنی های شیرین و نوشابه ها، آدامس، ژله، برخی نان های شیرمال و شیرینی جات، آبمیوه و بستنی. در مطلب زیر تحقیقی را برای شما آماده کرده ایم که اثبات میکند این شیرین کننده های مصنوعی سبب افزایش وزن میشوند.

بررسی رابطه بین شیرین کننده های مصنوعی و افزایش وزن

آیا شیرین کننده های مصنوعی شما را چاق تر می کنند؟

بررسی های تحقیقاتی نشان می دهند که این محصولات سبب کاهش وزن قابل توجهی نمی شوند و حتی با افزایش وزن نیز ارتباط دارند.

مروری بر شواهد تازه نشان میدهد، برخلاف تصور عموم، پرهیز از شیرین کننده های مصنوعی ممکن است برای کمک به کاهش وزن و اجتناب از مسائل مربوط به اضافه وزن، زیاد کمک کننده نباشد.

شیرین کننده های مصنوعی و چاقی
مگان آزاد (Meghan Azad)، محقق ارشد این مطالعه و استادیار اطفال در دانشگاه مانیتوبا در وینیپگ، کانادا گفت: آسپرتام، ساخارین، سوکرالوز و سایر مواد شیمیایی مصنوعی در بیش از 1000 شرکت کننده در هفت آزمایش بالینی، به کاهش وزن چشمگیری منتهی نشد. وی اضافه نمود: آزمایشات بالینی، استاندارد طلایی تحقیقات پزشکی محسوب می شوند.

در عین حال، داده های ترکیبی از 30 مطالعه مبتنی بر مشاهده شامل بیش از 400000 شرکت کننده نشان داد که شیرین کننده های مصنوعی با چاقی، فشار خون بالا، دیابت نوع 2 و مسائل قلبی مرتبط هستند. با این حال، مطالعات مبتنی بر مشاهده نمی توانند رابطه علت و معلول را اثبات کنند.

آزاد گفت: این نتایج برخلاف تصوری است که قبلا از این محصولات می شد. این نتایج باید مردم را به فکر کردن و پرسش کردن وادارد که آیا واقعا باید این شیرین کننده های مصنوعی را مصرف کنند یا خیر.

انجمن کنترل کالری اینگونه پاسخ میدهد: با این حال، ممکن است این بررسی شواهد، شیرین کننده های مصنوعی را عامل مسائل سلامتی مرتبط با رژیم غذایی نامناسب یا سایر انتخاب های سبک زندگی ناسالم بداند. انجمن کنترل کالری صنایع غذایی و نوشیدنی های کم کالری را معرفی میکند.

رابرت رابینک، رئیس این انجمن، در بیانیه ای برای پاسخ دادن به یکی از جنبه های مصرف کالری، گفت: شیرین کننده های کالری کم، ابزاری برای کمک به ارائه طعم شیرین بدون کالری هستند. اولویت های طعم ومزه بخش مهمی از عادات رژیم غذایی هستند، اما مدیریت پیروز وزن به یک استراتژی جامع نیاز دارد.

رانچین اضافه نمود، چنین استراتژی هایی باید نه تنها اولویت های رژیم غذایی را در نظر بگیرند، بلکه فعالیت فیزیکی و ملاحظات پزشکی را نیز مورد توجه قرار دهند.

آزاد و همکارانش برای بررسی خود از بیش از 11000 پژوهش منتشر شده استفاده کردند و بررسی خود را به 7 آزمایش بالینی و 30 مطالعه طولانی مدت، محدود کردند.

محققان گزارش دادند، هفت آزمایش بالینی ترکیبی نشان دادند که شیرین کننده های مصنوعی هیچ تاثیری بر شاخص توده بدنی فرد (BMI) نداشتند. BMI اندازه گیری چربی بدن بر اساس قد و وزن است.

در عین حال، 30 مطالعه مبتنی بر مشاهده نشان داد که به طور میانگین در طی پیگیری 10 ساله، افرادی که به طور منظم از شیرین کننده های مصنوعی استفاده کردند، مستعد ابتلا به مسائل سلامتی مرتبط با اضافه وزن بودند.

آزاد گفت: در حال حاضر، قند در محدوده ویژه ای قرار گرفته است که به عنوان چیز بدی است که باعث چاقی و دیابت می شود. به همه گفته شده است که قند نخورند، همین و بس. بنابراین یک فرض منطقی این است: خوب، پس من از یک جایگزین قند استفاده می کنم. این فرض می گوید شاید قبل از این که شواهدی داشته باشیم جایگزینی فوری نتیجه نمیدهد.

آزاد گفت، نظریه هایی درباره اینکه چرا شیرین کننده های مصنوعی ممکن است به کاهش وزن کمک نکنند پیرامون دو مکتب فکری هستند.

یک مکتب معتقد است که شیرین کننده ها ممکن است بر رفتار فردی که رژیم غذایی دارد به شیوه های ناسالم تاثیر بگذارد.

آزادی خاطر نشان کرد: برای مثال، فردی که نوشیدنی بدون کالری می نوشد، ممکن است خود را برای خوردن غذاهای پر کالری آزاد بداند.

شیرین کننده های مصنوعی ممکن است علاقه به شیرینی را تشدید کنند، و این باعث می شود که افراد بیشتر از خوراکی های شیرین استفاده کنند.

آزادی گفت که مکتب دیگر معتقد است که شیرین کننده های مصنوعی ممکن است بدن شما را به شیوه هایی که هنوز تعیین نشده اند، تحت تاثیر قرار دهند.

شیرین کننده ها می توانند روش هایی که میکروب های روده در هضم غذا عمل می کنند را تغییر دهند یا احتمالا با ارسال سیگنال های نادرست مکرر که چیزی شیرین مصرف شده است، متابولیسم بدن را با گذر زمان تغییر دهند.

با این حال، آزاد موافق است که محدودیت هایی در مطالعات مربوط به شیرین کننده های مصنوعی برای مسائل سلامتی وجود دارند.

وی گفت: در واقع، پیام اصلی برای خود ما در این مطالعه این است که نیاز به تحقیق بیشتری داریم، زیرا شواهد زیادی در مورد اثرات درازمدت وجود ندارند.

لوری رایت استادیار تغذیه و رژیم غذایی دانشگاه فلوریدا شمالی است. او گفت که این مطالعات ممکن است چیزهای دیگری را که بر وزن تاثیر می گذارند مانند ورزش یا رژیم غذایی نادیده گرفته باشند.

رایت، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، در ادامه گفت: فکر نمی کنم در تجربه علم تغذیه تا کنون نشان داده باشیم که صرفا تغییر رژیم غذایی به جایگزین های قندی شما را به کاهش وزن قابل توجهی می رساند.

وی اضافه نمود: عوامل متعددی وجود دارند که در کنار هم یک رژیم غذایی سالم و یک شیوه زندگی را تشکیل می دهند. تنها نوشیدن نوشابه رژیمی به جای نوشابه معمولی برای بیشتر افراد ترفند خوبی به حساب نمی آید.

علاوه بر این، بسکمک از افراد شروع به استفاده از شیرین کننده های مصنوعی می کنند، زیرا آنها در حال حاضر دارای اضافه وزن هستند و ممکن است قبلا به دیابت مبتلا شده باشند. رایت گفت: این نوع عوامل با آنچه که در این مطالعات مبتنی بر مشاهده دیده می شود، ما را گیج میکنند.

وی اشاره کرد که هیچ شواهدی وجود ندارد که شیرین کننده های مصنوعی باعث تغییر در فرایند تجزیه قند از طریق بدن میشوند و برخی تحقیقات نشان داده اند که جایگزین های قندی باعث میل فرد به شیرینی نمی شوند.

رایت گفت: من به بیمارانم نمی گویم که از نوشابه در رژیم غذایی خود دوری کنند. من احساس می کنم آنها به خوبی آزمایش شده اند و نگران مصرف طبیعی نیستم.

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون

به "بررسی رابطه بین شیرین کننده های مصنوعی و افزایش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی رابطه بین شیرین کننده های مصنوعی و افزایش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید