برای گذار از بحران کمبود برق و کاهش خسارت صنایع برنامه ریزی شود

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، شصت و ششمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان در محل استانداری، اتاق بازرگانی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گشت.

برای گذار از بحران کمبود برق و کاهش خسارت صنایع برنامه ریزی شود

علی یگانه فرد، رئیس اتاق زنجان در این جلسه با بیان اینکه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان در تشکیل جلسات، پیگیری مصوبات، دستاوردهای شورا، مصوبات ملی و موضوعات مهم اقتصادی جایگاهی مناسبی کسب کرده است، گفت: با توجه به گزارش وزارت کشور در ارزیابی شوراهای استانی، شورای گفت وگوی استان در 6 ماهه گذشته ارزیابی با 15 رتبه ارتقاء از رتبه 23 به رتبه 8 رسیده است.

او در ادامه این جلسه با تأکید بر اینکه قطعی برق در استان موجب ضرر و زیان به واحدهای تولیدی می گردد، اظهار کرد: اتاق زنجان و واحدهای تولیدی آماده همکاری با شرکت های توزیع برق برای گذر از شرایط پیک مصرف و بحرانی است، ولی ضرورت دارد برای قطعی برق و تعدیل مصرف آن برنامه ریزی دقیقی اجرا شده و خسارت های آن را به حداقل رساند.

او اضافه کرد: شناسایی و جلوگیری از فعالیت تولید رمز ارزها در شرایط کمبود برق در کشور ضروری است.

یگانه فرد همچنین با اشاره به حل مسائل واحدهای تولیدی، اظهار کرد: در کمیته احیاء مسائل بیش از 20 واحد تولیدی در حوزه های بانکی، اقتصادیاتی، تأمین اجتماعی و تأمین مواد اولیه موردبررسی قرار گرفته است و با کمک کمیته احیاء اتاق زنجان مجموعه های راکد به چرخه تولید بازگشته و تعدادی دیگر هم به ستاد تسهیل و مرکز فوریت های سازمان صمت ارجاع داده شده اند.

رئیس اتاق زنجان گفت: با هماهنگی دادستان 5 پفراینده اختلافی واحدهای صنعتی که با موانع روبرو شده بودند جهت بررسی و اعلام نظر کارشناسی به اتاق بازرگانی ارجاع و موردبررسی و پیگیری کارشناسی قرار گرفته و اعلام نظر شده است.

در ادامه این جلسه گزارشی کارشناسی اتاق زنجان در خصوص بررسی شرایط تولید و تجارت محصول سیر و ظرفیت های نسبی آن در ذیل نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان از طریق کارشناس اتاق ارائه شد.

لزوم تغییر الگوی کشت سیر در استان زنجان

در این جلسه فتح الله حقیقی، استاندار زنجان هم با اشاره به کمبود برق و قطعی برق صنایع و واحدهای تولیدی نام کرد: در زمان حاضر سه واحد استخراج رمز ارز مجوزدار در استان وجود دارد، که با توجه به شرایط کنونی هیچ واحدی حق فعالیت ندارد و با هماهنگی دادستانی برخورد جدی با استخراج کنندگان رمز ارزهای بدون مجوز هم آغاز شده است که همکاری های بخش خصوصی در این راستا می تواند کمک حال باشد.

او ادامه داد: برنامه ریزی دقیق در خصوص قطعی برق در منطقه ها مختلف موضوع مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده و این اقدام به علت شرایط حاکم انجام و در این راستا ستادی تشکیل شده است که موارد پس از بررسی، مصوب و به صنایع و دستگاه های اجرایی اعلام می گردد.

استاندار زنجان در خصوص قطعی برق حوزه تولید و صنعت، اظهار کرد: با تشکیل جلسه و هماهنگی بین بخشی باید اقدامات لازم انجام بگیرد تا مسئله ای در این خصوص ایجاد نگردد.

حقیقی در ادامه با اشاره به تشکیل ستادی در زمینه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی استان گفت: کمتر از نیمی از منطقه ها ویژه اقتصادی مجوز گرفته در کشور فعال هستند. علت این موضوع به ضعف در مطالعات کارشناسی بازمی گردد که چه صنایعی و به چه کیفیت در این منطقه باید استقرار یابد و از طرفی مدیریت هم امری مهم بوده و در این راستا هم مطالعات استانی در حال انجام است.

او بر لزوم تغییر الگوی کشت در محصولات کشاورزی استان به ویژه سیر اشاره کرد و اضافه کرد: باید جهاد کشاورزی و بخش تحقیقاتی آن مطالعات کاربردی و عملیاتی داشته باشند و در جلسات آینده هم با ارائه گزارش نسبت به تصمیم گیری های لازم مبادرت گردد.

استاندار زنجان با اشاره به ارتقای 15 رتبه ای شورای گفت وگوی بخش خصوصی با دولت استان ادامه داد: این ارتقاء رتبه نشان از اقدام و توجه به برنامه ریزی ها و فعالیت این حوزه حکایت دارد و اقدامات مهمی طی یک سال در اتاق بازرگانی و در حوزه صادرات و تولید از طریق بخش خصوصی انجام گرفته است.

او با بیان اینکه اندازه صادرات استان طی سال 98 حدود 223 میلیون دلار بوده است، گفت: این رقم در سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی 218 میلیون دلار هدف گذاری شده بود که در انتها سال به 270 میلیون دلار افزایش یافت.

حقیقی شرح داد: این استان در سه ماهه اول امسال 113 میلیون دلار صادرات داشته است که در صورت ادامه همین فرایند این رقم به 400 میلیون دلار در انتها سال خواهد رسید که یک رکورد محسوب می گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "برای گذار از بحران کمبود برق و کاهش خسارت صنایع برنامه ریزی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای گذار از بحران کمبود برق و کاهش خسارت صنایع برنامه ریزی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید