اعضای دائم شورای امنیت و سعودی خواستار توقف جنگ در مأرب یمن شدند!

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، نمایندگان پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل پس از دیدار با سفیر عربستان سعودی در یمن، بیانیه ای درباره توقف درگیری ها در استان مأرب یمن صادر کردند.

اعضای دائم شورای امنیت و سعودی خواستار توقف جنگ در مأرب یمن شدند!

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ خرید اینترنتی، محمد آل جابر سفیر عربستان سعودی در یمن روز چهارشنبه (دیروز) نشستی را با کنندگان پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، انگلیس، چین، روسیه و فرانسه) برگزار کرد.

کنندگان پنج کشور مذکور پس از این نشست بیانیه مشترکی صادر و طی آن بر ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران یمن تأکید کرده و خواستار توقف درگیری ها در استان مأرب واقع در مرکز یمن شدند.

خبرگزاری عربستان سعودی (واس) گزارش کرد که در این نشست تلاش های فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن، لزوم دستیابی به راه حل سیاسی تحت نظارت این سازمان و حمایت از دولت مستعفی یمن به ریاست جمهوری عبدربه منصور هادی مورد بررسی قرار گرفت.

کنندگان اعضای دائم شورای امنیت در بیانیه خود حملات یمن به عربستان سعودی را محکوم کرده!! و بر ضرورت آرام سازی و توقف فوری درگیری ها در مأرب تأکید کردند.

آن ها همچنین همه طرف های یمن را به گفت وگوی واقعی برای دستیابی به راه حل سیاسی فراگیر جهت پایان دادن به بحران در یمن و کاهش درد و رنج ملت این کشور دعوت کردند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن طی عملیات های مستمر اخیر برای آزادسازی استان مأرب، پیروز شده اند 12 شهرستان از مجموع 14 شهرستان مأرب را آزاد کنند و تنها دو شهر مأرب و الوادی هنوز تحت کنترل کامل این نیروها درنیامده است.

اخیرا با پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به سمت الوادی و رسیدن آنها به ورودی جنوبی این شهر و محاصره آن از سه جهت، قبایل عبیده با صدور بیانیه ای اعلام کردند، در نبرد میان نیروهای صنعاء و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی و حزب اصلاح بیطرف هستند و در عین حال به هیچ طرفی اجازه نخواهند داد شهر، منازل و مزارعشان را به میدان جنگ تبدیل کند، با نیروهای صنعاء مقابله نخواهد کرد و به بیطرفی پایبند خواهد بود.

با صدور این بیانیه از سوی قبایل عبیده، بسیاری از ناظران آن را کودتا علیه حزب اصلاح وابسته به دولت مستعفی یمن دانستند که تلاش داشت با ایجاد پایگاه ها و استحکامات نظامی در الوادی، با پیشروی نیروهای صنعاء مقابله کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اعضای دائم شورای امنیت و سعودی خواستار توقف جنگ در مأرب یمن شدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای دائم شورای امنیت و سعودی خواستار توقف جنگ در مأرب یمن شدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید