آیین سنتی حلیم پزان در چابهار برگزار شد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، آیین سنتی حلیم پزان به مناسبت رحلت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام رضا (ع) در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

آیین سنتی حلیم پزان در چابهار برگزار شد

به گزارش گروه استان های وبلاگ خرید اینترنتی از زاهدان ، احمدعلی سرحدی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه آزاد چابهار گفت: حلیم پزان، آیینی به قدمت تاریخ که از بطن مردم اهل سنت و تشیع چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان بوده وتجلی ارادت مردمان این سرزمین به ائمه اطهار بوده و تداوم خواهد داشت.

احمدعلی سرحدی اضافه کرد: رسم حلیم پزان چابهار از شب رحلت پیامبر اسلام (ص) آغاز و تا سپیده دم شهادت امام رضا (ع) ادامه دارد.

وی ادامه داد: دوستداران و اراتمندان به پیامبر اسلام و ائمه اطهار، همه ساله خود را از روستا های اطراف و شهر چابهار به محل برگزاری این آیین که به میزبانی آموزش و پرورش منطقه آزاد برگزار می شود می رسانند و صادقانه خدمت می کنند.

سرحدی با اشاره به اینکه این مراسم سالیان سال در بین مردم اهل سنت و تشیع رایج است گفت: از سال 96 تلاش کردیم این مراسم را با شور بیشتری برپا کنیم و سعی داریم این مراسم سنتی را برای ثبت آثار آیینی به میراث فرهنگی پشنهاد بدهیم.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آیین سنتی حلیم پزان در چابهار برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین سنتی حلیم پزان در چابهار برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید