آلمان ضمانت های صادرات و سرمایه گذاری با ایران را به حالت تعلیق درآورد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، آسوشیتدپرس مدعی شده دولت آلمان روز آدینه رسماً خاطرنشان کرد ضمانت های مربوط به سرمایه گذاری و اعتبار صادرات با ایران را به حالت تعلیق درآورده است.

آلمان ضمانت های صادرات و سرمایه گذاری با ایران را به حالت تعلیق درآورد

به گزارش فارس، طبق ادعای این خبرگزاری وزارت اقتصاد آلمان بعلاوه گفت سایر فرمت های مالی از جمله مصاحبه ها بر سر مسائل انرژی را نیز به علت شرایط بسیار جدی در ایران به حالت تعلیق درآورده است.

ضمانت های اعتبار صادرات از ضرر شرکت های آلمانی در شرایطی که مبلغ صادرات پرداخت نمی گردد جلوگیری می نماید.

ضمانت های سرمایه گذاری برای محافظت از سرمایه گذاری های مستقیم شرکت های آلمانی در برابر مخاطرات سیاسی در کشور های مختلف اعطا می شوند.

وزارت اقتصاد آلمان گفته استفاده از این ابزار ها برای پیشبرد بعضی پروژه ها در ایران چندین دهه معلق بود تا در سال 2016 که در نتیجه توافق با ایران گشایشی کوتاه مدت حاصل شد مجدداً از سر گرفته شد. آلمان گفته در آن دوره (گشایش کوتاه مدت) برای چند پروژه ضمانت هایی اعطا شد یا ضمانت ها تمدید شدند، اما از سال 2019 چنین ضمانت هایی اعطا نشده اند.

دولت آلمان گفته اکنون تصمیم گرفته این ضمانت ها را به طور کامل تعلیق کند و تنها در صورت وجود دلایل محکم بشردوستانه معافیت هایی برای آن ها در نظر بگیرد.

این وزارتخانه گفته مبادلات تجاری ایران و آلمان در سال 2021 در مجموع به 1.76 میلیارد دلار رسید. این رقم در 9 ماهه نخست امسال هم به 1.49 میلیارد یورو رسید.

منبع: فرارو

به "آلمان ضمانت های صادرات و سرمایه گذاری با ایران را به حالت تعلیق درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان ضمانت های صادرات و سرمایه گذاری با ایران را به حالت تعلیق درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید