گفت وگوی ماکرون و پوتین درباره بحران مهاجران در بلاروس

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، یک منبع فرانسوی گفت که روسای جمهوری روسیه و فرانسه در گفت گویی بر لزوم محدودسازی بحران مهاجران در مرز بلاروس تاکید کردند.

گفت وگوی ماکرون و پوتین درباره بحران مهاجران در بلاروس

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، به نقل از نشنال پست، یک منبع فرانسوی روز دوشنبه گفت که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بر لزوم محدودسازی بحران مهاجران در مرز بلاروس به توافق رسیدند اما درخصوص منشا این بحران اتفاق نظر نداشتند.

یک مشاور ماکرون پس از تماس تلفنی یک ساعت و چهل پنج دقیقه ای رئیس جمهور فرانسه و همتای روس او به وبلاگ خرید اینترنتی گفت: هدف از این تماس انتها دادن به این بحران بود.

از تابستان هزاران مهاجر -که اغلب آن ها از خاورمیانه هستند- کوشش داشتند تا از مرز بلاروس با لهستان، لیتوانی و لتونی عبور نمایند.

مقامات اتحادیه اروپا، بلاروس را مسؤول ؛تسهیل مهاجرت های غیرقانونی؛ می دانند.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس روز دوشنبه گفت که مینسک آماده یاری رسانی به مهاجرانی است که می خواهند به وطن خود بازگرداند.

لوکاشنکو در این زمینه اضافه نمود: اما باید بگویم که این افراد لجباز هستند. کسی نمی خواهد بازگردد و این معین است که جایی برای بازگشت ندارند. آن ها در وطن شان خانه ندارند و می دانند که در آنجا چیزی ندارند تا برای خوردن به بچه های شان بدهند. بعضی نیز علاوه بر این ها نگران جان شان هستند.

وی ادامه داد: می خواهم بدانید که کوشش هایی در این جهت انجام گرفته است تا مردم را قانع کنیم که به وطن شان بازگردند؛ اما کسی نمی خواهد بازگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گفت وگوی ماکرون و پوتین درباره بحران مهاجران در بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی ماکرون و پوتین درباره بحران مهاجران در بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید