گذر یلدایی در پیاده راه فرهنگی قزوین اجرا شد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: ویژه برنامه گذر یلدایی در آستانه فرارسیدن شب یلدا در پیاده راه فرهنگی میدان آزادی این شهر برپا شده و تا دوم دی ماه ادامه خواهد یافت.

گذر یلدایی در پیاده راه فرهنگی قزوین اجرا شد

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی به نقل از ایرنا، محمد درافشانی آدینه 29 آذر در گفت و گو با وبلاگ خرید اینترنتی افزود: ایجاد نشاط اجتماعی و نهادینه کردن آداب و رسوم و آیین کهن ایران زمین در میان شهروندان به ویژه نسل جدید از جمله اهداف برگزاری این ویژه برنامه است.

وی گفت: یلدا یا شب چله بهترین فرصت است تا خانواده ها فارغ از فضای مجازی، اوقات شادی را در کنار خانواده سپری نموده و خاطرات خوش و شیرینی را برای یکدیگر رقم بزنند.

درافشانی ادامه داد:در سال گذشته برپایی گذر یلدایی در یکی از خیابان های پرتردد شهر قزوین با استقبال شهروندان روبرو شد به همین دلیل سال جاری نیز برای برپایی این جشن اقدام کردیم.

وی افزود:در گذر یلدایی، برنامه های متنوع و مفرح فرهنگی نظیر تئاتر خیابانی با محتوای آداب و رسوم یلدایی، برنامه نقالی و شاهنامه خوانی، دف نوازی، حضور گروه های مختلف هنری و آوایی و مسابقه نقاشی با برگ های پاییزی برای شهروندان اجرا خواهد شد.

درافشانی گفت: همچنین اجرای بازی های قدیمی و سنتی لی لی، یک قل دو قل و طناب کشی ویژه دانش آموزان، اجرای برنامه سنتی و آئینی به همراه ساز و دهل و مسابقه حافظ خوانی و اهدای جوایز یلدایی از جمله برنامه های تدارک دیده شده است.

وی افزود: همچنین برنامه شهر فرهنگ و برنامه آئینی با حضور ننه سرما، رادیو یلدا و ارتباط مستقیم با رادیو شهر، چیدمان سفرهای یلدایی، عکاسخانه یلدایی و ... در گذر یلدایی اجرا خواهند شد.

  • اینفوگرافی | شب یلدا در چهارگوشه ایران
منبع: همشهری آنلاین

به "گذر یلدایی در پیاده راه فرهنگی قزوین اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گذر یلدایی در پیاده راه فرهنگی قزوین اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید