مهربون مثل بارون

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، خبرنگاران/بوشهر باران نماد رحمت الهی و مهر خداست... آسمان می بارد و زمین را تازه می نماید و طبیعت نفس می کشد، مهربانی نیز مانند باران دلها را تر و تازه می نماید و جلوه گر خدا در روی زمین است.

مهربون مثل بارون

از اولین روزی که سروکله ویروس کرونا در ایران پیدا شد تا امروز پویش های زیادی در کشور به راه افتاده، از پویش دست ندادن گرفته تا عید در خانه و دورهمی های مجازی. اما برای من همواره زیباترین پویش مهربانی بوده است...

عصر که داشتم گروه های مجازی را آنالیز می کردم چشمم به پیغامی خورد، باز نشر یک پست اینستاگرامی که خبر از یک پویش مهربانانه میداد. به عادت همواره و کنجکاوی ذاتی کلیک کردم و خواستم بدانم موضوع از چه قرار است. اینترنت خوب یاری نمیکرد اما بالاخره صفحه باز شد و دیدم چقدر زیبا نوشته است.

پیمان زند، هنرمند بوشهری و مدیر داخلی مرکز آموزشی درمانی تخصصی قلب بوشهر در این پست با دعوت از مهربانان و دنبال نمایندگان صفحه اش نوشته بود: رفقا و یاران عزیزم، خانم ها، آقایون محترم تو این روزهایی که گرفتارشیم، خیلی از دور و بری هامون هستند که شغل های روزمزدی و کارگری داشتند و الان نزدیک به یک ماهه بیکار شدن... چه نمایند؟؟ حتی نون سر سفره هم ندارن... دستهاشون خالیه ولی آبروداری می نمایند ... و با سیلی صورت خودشون رو سرخ نگه میدارند...

این مقدمه را که خواندم حسگرهای انسان محبت آمیز ام فعال شدند. من هم زیاد به این ادم ها فکر می کنم. به مردمی که با نداری سر می نمایند و در این شرایط بحرانی و روزهای نامهربان که سر می کنیم دردهایشان زیادتر شده است.

با یادآوری آنها بغض گلویم را گرفت و باز هم خواندم: من و رفیق های خوبم و همشهری های عزیزتر از جانم پویش مهربون مثل بارون رو راه انداختیم و عهد کردیم از بین رفیق ها، همسایه ها، دور و بری هامون هر کدوممون به اندازه وسع اقتصادی که داریم به سه نفر از کسانی که تو این روزها بیکار شدن یاری کنیم، مبلغش خیلی مهم نیست هر کسی به اندازه توان اقتصادی که داره یاری کنه، یا علی...

از یا علی گفتنش دلم لرزید و اشک در چشمانم جمع شد. فکر کردم چقدر مهربانی شیرین است، بعد لبخند به لبم آمد و به یاد کسانی افتادم که می شناختم و گاهی از آنها دستگیری میکردم. دیدم چقدر این روزها نیازهایشان پررنگ تر شده بود و به یاد آوردم که چقدر می توانیم یاری حالشان باشیم.

در ادامه پست هم این جملات دلنشین و با مهر آمده بود: همهء شما به این پویش دعوتید، فقط کافیه لوگو و کپشن ما رو استوری یا پست کنید و دوستانتون رو تگ بفرمایید تا طول زنجیرهء پویش مهربون مثل بارون رو زیاد و زیادترش کنیم تا ان شالله همه با هم بریم قبله دعا، بلکه خدا رحمش بیا

بخش آخر حرف هایش مهربانی و دل های صاف و روشن بوشهری ها را برایم به تصویر کشید. رفتن به قبله دعا و دست برداشتن به آسمان تا خدا هم ببیند که ما انسان ها همدیگر را دوست داریم و برای رضای او هوای بندگانش را داریم.

تامل نکردم و به این پویش پیوستم و از آن زمان دلم چقدر آرام است. چقدر از دوستانم پیغام دادند و تماس گرفتند و برای هر یاریی اعلام آمادگی کردند. بی بی روشن در بیمارستان دل نگران خرج عملش بود و من اینجا داشتم به این جهان و ادم هایش فکر میکردم. به اینکه چقدر ظرفیت برای خوب بودن دارند.

و چقدر خدا را شکر کردم که ما هنوز احساس همدلی داریم و از رنج دیگران رنج می بریم. این قلب انسان است و هیچ انسانی از این یک دلی و همدلی ها بی بهره نمانده و هیچ قید و بندی هم آن را پاک نمی نماید. چون همدلی است که دل ها را به هم نزدیک تر می نماید و درهای رحمت خدا را باز می نماید.

انسان برای کشف خدا، و برای کشف درون خودش باید مهربان باشد و برای کشف ظرفیت بخشندگی باید بخشید. من راه میان بر دیگری نمی شناسم... هر جای جهان که هستید از شما هم دعوت می کنم مثل باران مهربان باشید و این مهربانی را منتشر کنید تا زیر آسمان خدا همه با هم از نعمت زندگی بهره بگیریم. بیایید این زنجیره را طولانی تر کنیم چون خوبی فراموش نمی گردد و مهربانی آیین قشنگی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مهربون مثل بارون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهربون مثل بارون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید