حرکت پیک های خودرویی نوروز اقوام ایرانی در جهت استان های خلاق

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، حرکت پیک های خودرویی نوروز اقوام ایرانی در راستا استان های خلاق صورت می گیرد.

حرکت پیک های خودرویی نوروز اقوام ایرانی در جهت استان های خلاق

پیک های نوروزی اقوام ایرانی به همت کمیسیون ملی یونسکو ایران و با مشارکت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهرداری های تهران، همدان، کرمانشاه و سنندج، متشکل از 58 نفر از اجرا کنندگان آئین های نوروزی خراسان، بلوچستان، کردستان، بوشهر و آئین های تک خوانی، نوروز خوانی، عاشق خوانی آذربایجانی و آئین نوروزی اعراب ایران هستند که حرکت خود را از 24 اسفند 1400 از باغ هنر تهران شروع و با برگزاری مراسم های نوروزی در استان های کرمانشاه و همدان، روز 26 اسفند وارد سنندج شده و نوید بخش آمدن نوروز خواهند بود.

با توجه به در پیش بودن نخستین نوروز سده که از لحاظ تاریخی از اهمیت مضاعفی برخوردار است، کاروان پیک های نوروزی با 10 دستگاه خودرو مزین به طرح های نوروزی، خودرو حامل عروسک های صلح موزه های ایران و خودرو خیمه شب بازی نوروزی از تهران تا سنندج حرکت و با اجراهای خود معرف آئین، فرهنگ و پیشیه نوروز خواهند بود.

بازآفرینی و احیا بخشهای در حال فراموشی نوروز، معرفی اهمیت فرهنگ هر استان بویژه استانهای غربی کشور در حفظ این فرهنگ از جمله مهمترین اهداف اجرای آئین کهن نوروز در جهت گردشگری تاریخ و تمدن ایران است.

منبع: همگردی

به "حرکت پیک های خودرویی نوروز اقوام ایرانی در جهت استان های خلاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت پیک های خودرویی نوروز اقوام ایرانی در جهت استان های خلاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید