جشن تولدهای ترسناک!

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، تهران (پانا) - فرد را در سالروز تولدش به یک جایگاه می بندند یا در شرایطی قرار می دهند که بعد از کوبیدن کیک به صورتش، آغاز به ریختن سس، میوه، نوشیدنی های گازدار، تخم مرغ، آرد و ...

جشن تولدهای ترسناک!

به گزارش روزنامه خراسان، احتمالا شما هم در شبکه های اجتماعی، ویدئویی هایی را که به تازگی از جشن تولدهای خاص و البته ترسناک مد شده دیده اید. در این ویدئوها، فرد را در سالروز تولدش به یک جایگاه می بندند یا در شرایطی قرار می دهند که بعد از کوبیدن کیک به صورتش، آغاز به ریختن سس، میوه، نوشیدنی های گازدار، تخم مرغ، آرد و ... روی او می نمایند و کوشش فرد مد نظر برای اعتراض به این کار هم بی فایده است. در این بین فقط صدای خنده دوستانش در ویدئو شنیده می گردد و عابرانی که با تعجب نظاره گر این اتفاقات هستند. در ادامه نگاهی روان شناسانه به این ماجرا خواهیم داشت.

این کارها بی حرمتی به شخصیت انسان است

این جشن های تولد زننده و زشت، کوچک ترین شباهتی به رسم جشن تولد نداشته و ندارد و از فرهنگ ایرانی به دور است. کوبیدن و مالیدن کیک به صورت یک نفر، ریختن نوشابه و شیر روی فردی که تولد اوست، نه تنها ذره ای باعث خوشحالی او نخواهد شد که بدون شک بی حرمتی و بی احترامی به شخصیت و شان او به عنوان یک انسان است و باعث واردشدن آسیب های روانی خواهد شد. کثیف و آلوده کردن آن فرد، باعث عصبانیت او هم خواهد شد. البته ممکن است عده ای بگویند که این مسئله را نباید جدی گرفت و این رفتار یک شوخی محسوب می گردد که تصور اشتباهی است چون بدون شک باعث ناراحتی و معذب شدن طرف مقابل خواهد شد.

عقده های روانی باعث چنین رفتارهایی می گردد

رفتارهایی که در این ویدئوها می بینیم، نشان از عقده های درونی افراد می دهد؛ به نحوی که فشارها و تنش های روحی و روانی زندگی خودشان را می خواهند با انجام این کارهای عجیب و ناپسند، کم نمایند و آرامش بگیرند. عقده های روانی افراد و کینه ها و اختلافاتی که ممکن است از قبل در فکر افراد وجود داشته، در این هنگام سر برآورده و ناخواسته تجلی می یابد. چنین کارهایی باعث دلسردی و دلخوری و ناراحتی فردی می گردد که تولدش است؛ به طوری که همواره این رفتارها در فکرش به خاطره ای تلخ تبدیل خواهد شد. در برخی از این ویدئوها، شاهد توهین و تمسخر فرد مد نظر هم هستیم که این رفتارها از پایین بودن عزت نفس چنین افرادی حکایت دارد که در کوشش برای از بین بردن و تحقیرکردن شخصیت والای یک انسان هستند.

هم اسراف است، هم خطر جانی دارد

واضح است هیچ فردی علاقه ندارد که در روز تولدش چنین بلاهایی را سرش بیاورند. کوبیدن کیک به صورت و ... علاوه بر این که رفتار ناشایستی محسوب می گردد هم اسراف است و هم ممکن است باعث فرورفتن شیشه یا شیء خطرناک دیگری در سر و صورت فرد گردد. تمام مواد خوراکی که در این جشن تولدها روی فرد ریخته می گردد، غیر قابل مصرف است و باید دور ریخته گردد. چنین رفتاری در همه زمان ها بد است اما در این شرایط مالی کشور، بدتر است.

جشن تولد زمانی زیباست که با هم بخندیم

مراسم شادی را نباید به چنین رسوم اشتباهی آلوده کرد. شادی و جشن زمانی زیباست که همه با هم بخندیم و شادمانی کنیم، نه این که به یک نفر توهین و مضحکه اش کنیم و بعد به او بخندیم. پشت این رفتارها، محرک های آزاردهنده ای برای فردی که روز تولدش است، به جا خواهد ماند بنابراین این چرخه باطل، باید هر چه زودتر متوقف گردد. در این بین، کافی است که آگاهی افراد به ویژه جوانان بالاتر برود و تقلید کورکورانه از فرهنگ ناصحیح را کنار بگذارند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "جشن تولدهای ترسناک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن تولدهای ترسناک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید