پنتاگون خبر داد: ترکیه بیش از پنج هزار مزدور از سوریه به لیبی اعزام کرده است

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، فارس نوشت: بازرس کل وزارت دفاع آمریکا هشدار داد تداوم حضور مزدوران و عناصر مسلح سوری در لیبی که توسط ترکیه به این کشور اعزام شده اند، بر شرایط امنیتی لیبی تاثیر منفی خواهد داشت.

پنتاگون خبر داد: ترکیه بیش از پنج هزار مزدور از سوریه به لیبی اعزام کرده است

وزارت دفاع آمریکا در گزارش جدیدی، ترکیه را به اعزام هزاران مزدور و شورشی سوری به لیبی برای جنگیدن به سود دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس (غرب لیبی) متهم نموده و مدعی است تداوم حضور این عناصر مسلح سوری نه تنها شرایط امنیتی این کشور را وخیم تر می کند بلکه باعث ناراضی مردم لیبی نیز خواهد شد.

به نوشته وبگاه میدل ایست آنلاین بازرس کل وزارت دفاع آمریکا در گزارش جدید خود می گوید ترکیه حداقل پنج هزار مزدور سوری را - که قبلا علیه دولت سوریه با ترکیه همکاری می کردند - به لیبی اعزام نموده است.

پنتاگون همچنین بر خلاف ادعای ترکیه مبنی بر اینکه هیچ نیروی نظامی به لیبی اعزام ننموده، مدعی است آنکارا تا کنون چند صد خدمه نظامی از جمله مأموران عملیاتی و فنی برای گرداندن سامانه های پدافند هوایی خود که در غربی لیبی مستقر نموده، به این کشور اعزام نموده است.

در این گزارش همچنین ابراز نگرانی آمریکا از افزایش حضور مزدوران روسی که برای تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی مستقر در طبرق می جنگند، مطرح شده است.

این در حالی است که وزرای دفاع ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی روز گذشته طی دیدار در آنکارا بر تداوم حضور نظامی ترکیه در این کشور و ارائه خدمات آموزشی و مستشاری به نیروهای طرابلس توافق کرند.

به رغم اینکه دولت وفاق ملی لیبی در سال 2015 بر اساس توافق و زیر نظر سازمان ملل تشکیل شده، نیروهای ژنرال خلیفه حفتر که مورد حمایت مجلس دولت طبرق است، این دولت را به رسمیت نمی شناسند و از 15 فروردین 1398، عملیاتی را با هدف اشغال شهر طرابلس آغاز کردند. دولت وفاق حمایت ترکیه و قطر و خلیفه حفتر نیز از پشتیبانی مصر و امارات بهره می برد.

پیش از این، دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه ای بیان نمود، این دولت به تمام نیروهای خود دستور آتش بس فوری و توقف درگیری ها داده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "پنتاگون خبر داد: ترکیه بیش از پنج هزار مزدور از سوریه به لیبی اعزام کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون خبر داد: ترکیه بیش از پنج هزار مزدور از سوریه به لیبی اعزام کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید