چرا پدربزرگ و مادربزرگ بودن لذت بخش تر از پدر و مادر بودن است؟

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، پدر و مادر بودن برترین شغل دنیاست، تا زمانی که بچه های شما بچه دار شوند. از هر پدربزرگ و مادربزرگی درباره تجربه شان با نوه ها بپرسید، به شما خواهند گفت پدربزرگ و مادربزرگ بودن بسیار شگفت انگیز است. این کار شامل عشق، آغوش و بوسه است و وظایف بسیار کمتری نسبت به والد بودن دارد. این مرحله از زندگی بسیار سرگرم کننده تر از مادر یا پدر بودن است. در ادامه دلایل آن را بخوانید.

چرا پدربزرگ و مادربزرگ بودن لذت بخش تر از پدر و مادر بودن است؟

پادشاهی برتر

در نظر نوه هایتان، شما چیزی کم از فزونی مطلق ندارید. در صدر فهرست افراد مورد علاقه نوه های شما، بابانوئل و شما هستند! شما برترین داستان ها را تعریف می کنید، برترین رفتارها و برترین آغوش ها را دارید و به ندرت عصبانی می شوید. وقتی دانایی خود را به اشتراک می گذارید، نوه هایتان به جای اینکه چشمانشان را از روی شما برگردانند، به دقت به حرف های شما توجه می نمایند. بچه ها با شما بدرفتاری نمی نمایند، زیرا می دانند که کوشش برای انجام این کار بی فایده است. تا آنجا که به آن ها مربوط می گردد، شما نیروی جهانی زندگی و اولین موقعیت VIP آن ها هستید. شما یک تکشاخ، موجودی جادویی، شکوه و عظمت خالص هستید.

همه پاسخ ها نزد شماست

زمانی که در حال تربیت بچه ها کوچک خود بودید، زندگی تان احتمالاً پر از اضطراب و تنش بود. آیا کارها را درست انجام دادید؟ آیا برترین انتخاب را برای فرزندتان داشتید؟ آیا تصمیماتی که برای آن ها گرفتید زندگی شان را بهبود می بخشید یا آن ها را از بین می برد؟ به عنوان یک پدربزرگ و مادربزرگ، دیگر نگران این موضوعات نیستید، زیرا پاسخ ها را می دانید. شما می دانید چه چیزی جواب می دهد و چه چیزی خوب نیست و تمام رازها و ترفندها را در جیب پشتی خود دارید.

بالاخره می توانید توقف کنید و لذت ببرید

والد بودن24 ساعت شبانه روز کار دیوانه نماینده ای است. مادران و پدران هر روز میلیون ها احساس را تجربه می نمایند، فقط برای اینکه جهان بر محور خود بچرخد. از طرف دیگر، پدربزرگ و مادربزرگ زمان زیادی دارند. آن ها بازنشسته و آماده بازی در تمام طول روز هستند. دیگر زندگی شتاب همیشگی را ندارد. روتین های روزمره بچه ها مربوط به گذشته است. پدربزرگ ها و مادربزرگ ها تشخیص می دهند که زندگی کوتاه است و از حضور واقعی در زمان حضور نوه ها لذت می برند.

وسایل قدیمی شما گنج هستند

بچه های شما به قوری های عتیقه، کلاه های قدیمی و جواهرات و لباس شما علاقه نداشتند. اما نوه های شما؟ آن ها فکر می نمایند هر چیزی که شما تا به حال داشته اید یک گنج واقعی است. آن ها ساعت های بی شماری را صرف پرسش هایی درباره ریزه کاری های گذشته می نمایند. همه چیز را امتحان می نمایند و دوباره قدیمی ها را می سازند. خانه شما برای آن ها یک صندوقچه گنج غول پیکر است.

از روی سختی های بچه داری می گذرید

هیچ گروه متشکل از والدین، دیدار با پزشک یا دندانپزشک، تکالیف مدرسه، یا درخواست حمل وسایل کوچک مانند یک راننده اسنپ بدون حقوق در کنار شما وجود ندارد. در کنار شما فقط برترین کارهایی که همه می خواهند انجام دهند، مانند بازدید از باغ وحش، تفریح در زمین بازی، پیک نیک در باغ، یا بازی های ویدیویی به راه است. تمام آن وظایفی که وقتی والدین بودید از ترس آن ها بیدار می شدید، اکنون از بین رفته اند و به آن بچه های بیچاره ای رسیده اند که خودتان به جهان آورده اید.

نوه ها باتری های زندگی بخش کوچک شما هستند

عبارت بچه ها شما را جوان نگه می دارند همواره درست است. وقتی پدر و مادر هستید آن را احساس نمی کنید زیرا بسیار خسته هستید و استرس دارید و باتری های شما هرگز کاملاً شارژ نمی شوند ولی پدربزرگ و مادربزرگ بودن حس دیگری دارد. وقتی نوه ها می آیند، مثل این است که شما دوباره متولد و دوباره جوان شده اید. از تپه ها غلت می زنید، بازی می کنید و در استخرها می پرید. حتی زیر آب می روید و موهایتان را خیس می کنید! به احتمال زیاد، بچه ها بزرگ شما حتی انسان پر شور و ذوقی را که شما در مرحله پدربزرگ و مادربزرگ به آن تبدیل شده اید، نمی شناسند.

دوست دارید که به دیدارتان بیایند و دوست دارید که شما را ترک می نمایند

از آنجایی که پدربزرگ ها و مادربزرگ ها مراقبان اصلی نیستند، زود بیدار شدن یا دیر خوابیدن برایشان وجود ندارد. شما فقط زمانی دارید که با نوه ها می گذرانید قبل از اینکه آن ها را به والدینشان برگردانید. نوه ها بیدار، شسته، لباس پوشیده و به راحتی آماده رفتن به آستان شما می آیند. وقتی یک روز کامل ماجراجویی و شلوغ بازی به خاتمه می رسد، می توانید با بزرگواری آن ها را به والدینشان برگردانید، زیرا می دانید که اوقات فوق العاده ای را سپری نموده اند. بعد از رفتن بچه ها، می توانید روی مبل بنشینید و اگر بخواهید می توانید بقیه شب را آنجا بمانید. زمانی که شما در حال بزرگ کردن بچه ها خود بودید، این کار به معنای واقعی کلمه رویای شما بود. شما اکنون در رویا زندگی می کنید!

دیگر قانون گذار نیستید، حالا قانون شکن شده اید

وقتی بچه ها شما بزرگ می شدند، شما مجری نهایی قوانین بودید. باید می بودید. چه کس دیگری قرار بود درست و نادرست را به آن ها بیاموزد و آن ها را به درستی تربیت کند؟ بدون شک کار سنگینی بود. اما وقتی نوه ها به میدان می آیند، این وظیفه اکنون به شخص دیگری غیر از شما تعلق دارد. شما باید اجرای قانون را به والدین نوه های خود واگذار کنید و در قوانین کاملاً سرکش باشید. وقتی نوه ها با شما هستند، بعد از خواب برای شام بستنی بخورید و فیلم بگیرید. در خانه مادربزرگ و پدربزرگ فقط یک قانون وجود دارد و آن این است که لذت ببرید و برترین اوقات را داشته باشید و همین پدربزرگ و مادربزرگ بودن را شیرین تر می نماید.

به سرزمین موعود باحوصلگی رسیده اید

وقتی بچه هایتان کوچک بودند، احتمالاً آن ها را می زدید، اعصابتان خرد می شد، در رخت شویخانه تان پنهان می شدید و یک جعبه کیک میان وعده می خوردید و زیر دوش گریه می کردید. فرزندپروری گاهی اوقات خیلی سخت است و ممکن است به نظر غیرممکن باشد که هر روز برای چندین دهه خونسردی خود را حفظ کنید و صبر داشته باشید. حالا که پدربزرگ و مادربزرگ شده اید به سرزمین موعود صبر رسیده اید. شما تمام صبر روحی و روانی جهان را دارید. شما می توانید با پرحرفی ها، شلوغی ها، نق زدن ها و بدغذایی ها کنار بیایید. این دیگر شما را در هنگام بزرگ کردن نوزاد آزار نمی دهد و تجربه پدربزرگ و مادربزرگ بودن را لذت بخش تر می نماید.

درباره رژیم غذایی نوه ها استرس ندارید

نوه ها نخود و هویج خود را نمی خورند؟ مسئله ای نیست! با ناگت مرغ و پاستا زنده می مانند. شما می دانید که این درست است، شما شاهد جنگ هایی بوده اید که علیه تغذیه انجام شده است و همه به خوبی از آن بیرون آمده اند. جدای از اینکه می دانید جنگ های سر میز شام انتخاب شما نیست، بعلاوه می دانید که دعوا بر سر غذا اکنون به شخص دیگری تعلق دارد. والدین بچه ها تاج آشپزخانه را بر سر می گذارند، نه شما. بگذارید آن ها با هرم غذایی درگیر باشند و اینترنت را برای یافتن ابزارهای خلاقانه برای وارد کردن مواد مغذی به بدن بچه هاشان جست وجو نمایند. شما فقط کوکی ها را به بچه ها برسانید.

هر کاری که انجام می دهید یک ماجراجویی است

پاکسازی گاراژ؟ ورق بازی کردن؟ رفتن به خواربارفروشی؟ فقط کلمه را بگویید و بچه ها حاضر هستند، مثل اینکه پیشنهاد سفر به دیزنی لند را داده اید. کارهای روزمره ای که بچه ها برای انجام دادن آن ها با والدین شکایت می نمایند، وقتی با مادربزرگ و پدربزرگ انجام می شوند، لذتی خالص دارند. مهم نیست که پدربزرگ ها و مادربزرگ ها چه کاری را انجام دهند، نوه ها مطمئناً از شرکت در این تفریح بسیار شادمان خواهند شد.

می توانید هدایای عالی بدهید

می توانید تمام اسباب بازی های آزاردهنده ای که نوه هایتان دوست دارند خریداری کنید، به خاطر آن مورد تحسین قرار بگیرید و مجبور نباشید با آن ها زندگی کنید! نوه شما به خاطر خرید عروسک بچه ای که گریه اش متوقف نمی گردد، شما را دوست خواهد داشت و به خاطر هدیه دادن آن کامیون زباله پر سر و صدا، از شما قدردانی خواهد نمود. این دومین فرصت شماست تا با آزادی شادی بخش به هوس های بچه ها بپردازید، بدون اینکه فکر کنید باتری ها چه زمانی تمام می شوند. اگر در فروشگاه یک خرس عروسکی پنج فوتی دیدید، می توانید آن را برای نوه خود خریداری کنید. آن را به بالای ماشین خود ببندید و به خانه آن ها ببرید. هرگز به کودک بزرگسالی که دست به سینه و اخم نموده در خیابان ایستاده است اهمیت ندهید. او از این مسئله عبور خواهد نمود. نوه عزیز شما به این خرس بزرگ احتیاج دارد!

داستان های بهتری از دکتر زئوس می گویید

شما از گذر سال ها جان سالم به در برده اید. در دهه 60 میلادی در نوسان زندگی نموده اید. شاهد جهانی بوده اید که نوه هایتان هرگز ندیده اند و در جایی با بعضی از شخصیت های مشهور تاریخی ارتباط دارید. داستان هایی که باعث می شد بچه های شما بعد از صدمین بار شنیدن آن ها سرشان را برگردانند، حالا جالب ترین داستان هایی هستند که برای نوه هایتان گفته می گردد. شما می توانید هر چیزی از گذشته را عالی بسازید و بعلاوه داستان های بسیار سرگرم نماینده (بخوانید شرم آور) درباره والدین آن ها نیز می دانید. نوه ها به تک تک کلمات شما آویزان می شوند و این جادو است.

از مبارزات قدرت عبور نموده اید

شما بچه ها را بزرگ و در نبردهای روزانه طولانی شرکت نموده اید. با نوه ها، دیگر آن جنگ شنیع قدرت بازسازی نخواهد شد. اگر حمام می نمایند، تکالیفشان را انجام می دهند یا میز را می چینند شما فشاری به آن ها نیاورده اید. وقتی نوه ها با شما هستند، همواره تعطیلات است، یعنی برای انجام کاری مجبور نیستید به آن ها غر بزنید و تنها چیزی که مهم است، تفریح و شادی است!

ثمره کار خود را می بینید

پدربزرگ و مادربزرگ بودن جنبه های بسیار شگفت انگیزی دارد، بخصوص نوه ها و رابطه فوق العاده شان با شما. یک امتیاز اضافی هم دارد، تماشای تکامل بچه ها شما به والدین، شگفت انگیز است. هیچ چیز مثل تماشای اینکه بچه هاتان به نقش والدین قدم می گذارند، لبخند بر لبان شما نمی آورد. شما آن ها را به وجود آورده اید. شما در ساختن مادر یا پدر نوه تان و تبدیل شدن آن ها به یک مراقب و دوست فوق العاده دست داشته اید. شما شگفت انگیز هستید و چه چیزی می تواند لذت بخش تر از تماشا ثمره کار روزانه تان باشد؟

چه کسی می دانست که برترین ها هنوز در راه بودند؟

تماشای رشد نوزادان احتمالا قلب شما را به درد می آورد. آن ها خیلی سریع بزرگ می شوند و شما هرگز نمی توانید این زمان را برگردانید. چگونه می توانستید حدس بزنید که در حالی که بچه ها واقعاً بزرگ می شوند و در قفس پرواز می نمایند، وقتی از خانه خارج شوند، زندگی به خاتمه نخواهد رسید؟ برترین روزها در واقع هنوز در راه بودند و شما مطمئناً آن را در تجربه پدربزرگ و مادربزرگ شدن خود می بینید.

منبع: LoveToKnow

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا پدربزرگ و مادربزرگ بودن لذت بخش تر از پدر و مادر بودن است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا پدربزرگ و مادربزرگ بودن لذت بخش تر از پدر و مادر بودن است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید