راه چاره مالدیو برای رونق گردشگری در ایام کرونا

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، مالدیو راه حل ارائه واکسن به گردشگران ورودی این کشور را برای رونق صنعت گردشگری این کشور در نظر گرفته است هر چند که هنوز در اجرایی شدن این طرح ابهام وجود دارد.

راه چاره مالدیو برای رونق گردشگری در ایام کرونا

مهر:کشور مالدیو ایالت مجمع الجزایر در جنوب آسیا است که شدیداً به صنعت توریستی خود وابسته است و حدود 67 درصد از فراوری ناخالص داخلی آن به طور مستقیم و غیرمستقیم از بخش توریستی به دست می آید.

مالدیو طبق برنامه ریزی های خود، باید در سال 2021 یک و نیم میلیون توریست ورودی می داشت اما از اول آوریل این کشور میزبان تنها 350 هزار توریست بوده است.

پس از شیوع ویروس کرونا و ضربه ای که به صنعت توریستی این کشور وارد شد؛ دولت مالدیو در کوشش است تا صنعت توریستی این کشور را دوباره رونق دهد. به همین دلیل برای ایجاد اطمینان خاطر مسافران و مردم این کشور، راهکاری را در پیش گرفته است.

این کشور از 16 بهمن 1399 طرح واکسن همگانی کرونا را برای کادر پزشکی و کارمندان توریستی در فرودگاه ها، ریزورت ها و کشتی های سافاری شروع کرد. تا کنون 5 هزار نفر واکسن دوز اول را دریافت نموده اند. افرادی که در اولویت دریافت واکسن بوده اند تقریباً 90 درصد افراد مرتبط با صنعت توریستی را تشکیل می داده اند.

در این باره عبدالله ماسوم وزیر توریستی مالدیو در مصاحبه ای با شبکه خبری CNBC گفته که این طرح به صورت رایگان و برای اطمینان خاطر کارمندان و سایر کسب و کارهای مرتبط با توریستی مالدیو انجام می گردد. این طرح اول در ماله پایتخت مالدیو اجرا شده و سپس به ترتیب موقعیت مکانی، سایر کارمندان ریزورت ها در جزایر مسکونی واکسینه می شوند.

وزیر توریستی مالدیو گفته؛ استراتژی 3V که توریستان را به بازدید ، واکسیناسیون و تعطیلات (visit, vaccinate, and vacation) ترغیب می نماید ، راهی مبتکرانه برای سفر به مالدیو خواهد بود. در حقیقت ارائه واکسن کرونا به مسافران در بدو ورود مسافران به مرزهای مالدیو انجام خواهد گرفت.

این کشور همچنین با همکاری شرکت های کشتی رانی اقدام به واکسیناسیون و راه اندازی شناورهای تست کرونا برای کارکنان کشتی های کروز و سافاری نموده است به این ترتیب این افراد دیگر احتیاجی به ماندن در قرنطینه ندارند.

این کشور تا کنون از کشورهای هند و چین و همچنین برنامه توزیع عادلانه واکسن به نام کوواکس، واکسن های مورد احتیاج خود را تأمین نموده است. هر چند که وزیر توریستی این کشور گفته در تأمین واکسن توریستان مسئله ای نخواهند داشت اما نگفته که آیا توریستان موظف به پرداخت هزینه واکسن هستند یا نه ولی گفت که این مسئله خیلی مهم نیست.

البته در این میان سازمان بهداشت جهانی اعلام نموده به دلیل کمبود جهانی واکسن از برنامه هایی که دوزهای مهم واکسن را برای سفرهای اوقات فراغت اختصاص می دهد پشتیبانی نمی نماید.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، مالدیو از ابتدای شیوع همه گیری ویروس، 25 هزار مورد تأیید شده ویروس کرونا و 67 مورد مرگ را ثبت نموده است.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نیز این کشور را در گروه پرخطرترین کشورها در سطح 4 معین نموده و به مسافران توصیه شده از همه سفرها به مالدیو پرهیز نمایند.

منبع: توریسم آنلاین

به "راه چاره مالدیو برای رونق گردشگری در ایام کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره مالدیو برای رونق گردشگری در ایام کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید