باران کشور را فرا می گیرد ؛ کاهش دما تا 8 درجه ، امروز 10 استان بارانی می شوند ؛ شدت بارش ها در 4 استان ، ورود سامانه بارشی تازه به کشور از سه شنبه

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، سازمان هواشناسی آخرین پیش بینی ها را از شرایط جوی کشور طی 5 روز آینده خاطرنشان کرد.

باران کشور را فرا می گیرد ؛ کاهش دما تا 8 درجه ، امروز 10 استان بارانی می شوند ؛ شدت بارش ها در 4 استان ، ورود سامانه بارشی تازه به کشور از سه شنبه

به گزارش وبلاگ خرید اینترنتی، سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد امروز (شنبه ) در شمال آذربایجان غربی ، بعضی منطقه ها آذربایجان شرقی ، ادبیل ، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی ، بعضی منطقه ها استان سمنان و شمال خراسان رضوی، ارتفاعات رشته کوه البرز، بعلاوه در ارتفاعات هرمزگان رگبار باران و رعد و برق ، وزش باد شدید موقت ، در نقاط مستعد بارش تگرگ و در بعضی نقاط دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی گرد و خاک پیش بینی می گردد. در این روز شدت بارش در استان های ساحلی خزر و خراسان شمالی است.

یکشنبه در استان های ساحلی خزر، بعضی نقاط اردبیل ، بعضی نقاط استان سمنان و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بعلاوه ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

این هفته در نوار شمالی کشور هوایی خنک مستقر می گردد به طوری که امروز، اردبیل ، گیلان، مازندران، شمال غرب و شمال شرق کشور کاهش 4 تا 8 درجه ای دما را تجربه می نمایند. بعد از آن در این منطقه ها روند افزایش کند دما تا دوشنبه و باز از سه شنبه تا آخر هفته حدود 5 درجه کاهش دما رخ می دهد و هوای خنک مسقر می گردد. برای نواحی مرکزی تا دامنه های جنوبی البرز و غرب کشور تاپایان هفته روند کاهش نسبی دما حدود 3 تا 5 درجه پیش بینی می گردد.

دوشنبه در ارتفاعات شمالی البرز مرکزی بعلاوه در ارتفاعات جنوب استان های کرمان و سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان رگبار و رعد و برق پراکنده رخ خواهد داد.

سه شنبه ، با ورود سامانه بارشی دیگری، در شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر بارش رخ می دهد.

چهارشنبه شمال غرب ، سواحل خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پیش بینی می گردد.

لازم به ذکر است ، شنبه در شمال شرق ، شرق ، به ویژه شرق استان سمنان و شرق اصفهان و نیز استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و یکشنبه و دوشنبه در شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می گردد.

امروز غرب خلیج فارس و شرق دریای عمان، یکشنبه خلیج فارس و دریای عمان، دوشنبه دریای عمان و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود و طی شنبه و یکشنبه دریای خزر مواج و متلاطم است.

منبع: همشهری آنلاین

به "باران کشور را فرا می گیرد ؛ کاهش دما تا 8 درجه ، امروز 10 استان بارانی می شوند ؛ شدت بارش ها در 4 استان ، ورود سامانه بارشی تازه به کشور از سه شنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باران کشور را فرا می گیرد ؛ کاهش دما تا 8 درجه ، امروز 10 استان بارانی می شوند ؛ شدت بارش ها در 4 استان ، ورود سامانه بارشی تازه به کشور از سه شنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید